آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانعمومی

آمادگی ایران برای بازسازی مناطق آزادشده جمهوری آذربایجان

سفیر جمهوری اسلامی ایران در باکو آمادگی کشورمان را برای بازسازی مناطق آزادشده جمهوری آذربایجان اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما از باکو، سید عباس موسوی سفیر جمهوری اسلامی ایران در باکو در دیدار با معاون وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان با اشاره نقاط مشترک دو کشور گفت: روابط دوستانه و برادرانه میان دو کشور متکی بر روابط تاریخی، فرهنگی و مذهبی است و اراده سیاسی سران دو کشور، نیروی محرکه توسعه‌ این روابط است.
وی با اشاره به ظرفیت توسعه روابط اقتصادی و تجاری میان دو کشور افزود: زمینه‌های توسعه روابط دو کشور بیش از پیش فراهم شده است، به ویژه در مناطق آزادشده که نیاز به بازسازی دارد و شرکت‌های توانمند جمهوری اسلامی ایران با تجارب فنی مختلف، می‌توانند در این زمینه همکاری کنند.
“النور علی اف” معاون وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان با اشاره به همکاری‌های دو کشور در بخش‌های مختلف اقتصادی و حضور فعال شرکت‌های ایرانی در زمینه سرمایه گذاری و اجرای طرح‌های حمل و نقل، انرژی، زیرساختی در مناطق آزاد شده بر گسترش روابط تاکید کرد.
در این جلسه همچنین، بر حمایت‌های ایران در احیای تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان تاکيد شد.

گفتنی است؛ ششم مهرماه سال گذشته، تحولات در شمال رود ارس وارد مرحله جدیدی شد و دولت جمهوری آذربایجان عملیات گسترده و همه جانبه‌ای را برای عقب راندن نظامیان ارمنستانی از منطقه قره باغ و بازپس‌گیری نقاط اشغالی آغاز کرد.
نیرو‌های ارتش جمهوری آذربایجان پس از ۴۴ روز درگیری سنگین توانستند حدود ۳ هزار و ۵۰۰ کیلومتر از مساحت اشغالی از جمله مناطق مرزی مشترک با ایران به طول ۱۳۲ کیلومتر را در منطقه قره باغ آزاد و به کنترل خود دربیاورند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا