آذربایجاناخبارارمنستانقره باغ

اتهام باکو و ايروان به يکديگر در مورد مساله قره باغ

وزير خارجه ارمنستان در ديدار با وزيرخارجه جمهوري آذربايجان و روساي گروه مينسک در نيويورک تاکيد کرد باکو به خواسته هاي جامعه جهاني توجهي ندارد.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از  آريا، ادوارد نعلبنديان گفت:« باکو با ايجاد تنش در خط آتش بس با ارمنستان سعي دارد که توجه جامعه جهاني را از نقض حقوق بشر در جمهوري آذربايجان که با انتقادات فزاينده اي مواجه است، به مرزهاي اين کشور با ارمنستان منحرف کند.»
وزير امورخارجه ارمنستان ، دولت جمهوري آذربايجان را متهم کرد که به تمامي پيشنهادها براي اعتمادسازي ميان دو کشور پاسخ منفي مي دهد .
المار محمديارف وزير امورخارجه جمهوري آذربايجان،نيز در اين ديدار ارمنستان را به انجام اقدامات تحريک آميز در خط آتش بس با جمهوري آذربايجان به منظور تاثيرگذاشتن بر روند مذاکرات صلح قره باغ متهم کرد.
المار محمدياروف همچنين گفت : «ارمنستان از ديدار نمايندگان جمعيتهاي ارامنه و آذري هاي قره باغ و ايجاد فضاي اعتماد ميان دوطرف جلوگيري مي کند. »
محمدياروف گفت : « جمهوري آذربايجان با آنکه در مذاکرات صلح با ارمنستان شرکت مي کند، اما در صورتيکه اراضي اشغالي جمهوري آذربايجان از طريق مذاکره آزاد نشود، براي تامين حق حاکميت خود و مصونيت مرزهايش ، تمامي گامهاي ضروري را برخواهد داشت.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا