آذربایجاناخبارعمومی

دیدار روسای یهودی آمریکا با الهام علی اف

الهام علی اف، رییس جمهوری آذربایجان حضور مالکوم هونلاین، مدیر اجرایی « کنفرانس رهبران سازمان های یهودی آمریکا» در همایش « سال همبستگی اسلامی- ۲۰۱۷: گفتگوی ادیان و فرهنگ» در باکو را دارای اهمیت دانست.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از آذرتاج، مالکولم هونلاین، مدیر اجرایی « کنفرانس رهبران سازمان های یهودی آمریکا» در دیدار با الهام علی اف، بخاطر حضور در همایش « سال همبستگی اسلامی- ۲۰۱۷: گفتگوی ادیان و فرهنگ» در باکو ابراز خشنودی کرد و گفت هربار در سفر به باکو پیشرفت های بیشتری را می بینم.
رییس جمهوری آذربایجان نیز بر اهمیت حضور مدیر اجرایی « کنفرانس رهبران سازمان های یهودی آمریکا» در همایش « سال همبستگی اسلامی- ۲۰۱۷: گفتگوی ادیان و فرهنگ» در باکو تاکید و ابراز اطمینان کرد این همایش در تحکیم روابط میان ملت ها و ادیان تاثیر مهمی خواهد داشت.
در این دیدار تاکید شد شرایط زندگی در صلح و برابری برای نمایندگان تمامی ادیان و اقوام از جمله یهودیان در  جمهوری  آذربایجان ایجاد شده است و فضای چندفرهنگ گرای ایجاد شده در این کشور نمونه است و باکو به مکانی برای برگزاری نشست های مهم بین المللی تبدیل شده است.
همچنین به گزارش آذرتاج، خاخام مارک اشنایر، رییس «بنیاد تفاهم قومی» آمریکا با الهام علی اف دیدار کرد.
در این دیدار بر اهمیت برگزاری همایش « سال همبستگی اسلامی- ۲۰۱۷: گفتگوی ادیان و فرهنگ» در باکو تاکید و اعلام شد « چندفرهنگ گرایی» یکی از اولویت های سیاست دولت در  جمهوری  آذربایجان است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا