آذربایجاناخبارارمنستانترکیهروسیهعمومیقره باغقره باغقفقاز جنوبی

ابراز نگرانی مسکو از انتقال عناصر مسلح خارجی به منطقه جنگی قره‌باغ

وزارت خارجه روسیه، نگرانی خود در قبال گزارش های حاکی از انتقال عناصر مسلح از سوریه و لیبی به منطقه جنگی مورد مناقشه ارمنستان و جمهوری آذربایجان را ابراز کرد.

به گزارش  پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از شبکه خبری «آر تی عربی» روسیه، وزارت امور خارجه این کشور شامگاه (چهارشنبه) با صدور بیانیه ای، نسبت به گزارش های حاکی از انتقال عناصر مسلح از سوریه و لیبی به منطقه مورد مناقشه «قره باغ» برای پیوستن به درگیری کنونی میان نیروهای ارمنستان و جمهوری آذربایجان، ابراز نگرانی کرد.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه در این باره آمده است: گزارش های حاکی از انتقال عناصر گروه های مسلح به ویژه از سوریه و لیبی با هدف مشارکت مستقیم آنها در درگیری، باعث نگرانی روسیه شده است.

بنا بر گزارش خبرگزاری رسمی روسیه (TASS)، این وزارتخانه در ادامه بیانیه خود آورده است: این اقدامات نه تنها به تشدید بیشتر تنش در منطقه درگیری منجر می شود، بلکه تهدیدهای بلندمدتی بر امنیت همه کشورهای منطقه نیز ایجاد می کند.

در پایان بیانیه وزارت خارجه روسیه نیز از رهبران کشورهای ذی ربط درخواست شده تا تدابیر کارآمد برای جلوگیری از به کار گیری عناصر تروریستی و مزدور خارجی در درگیری و اخراج فوری آنها از منطقه را اتخاذ کنند.

منبع: شفقنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا