آذربایجاناخباراردبیلارمنستانایرانعمومیقره باغقره باغویژه

بیانیه مجمع نمایندگان شمالغرب در خصوص قره باغ / عکس

نمايندگان شمالغرب دوره يازدهم مجلس شوراي اسلامي(آذربايجان شرقي، آذربايجان غربي، اردبيل و زنجان) با انتشار بیانیه ای حمايت خود را از مردم مسلمان جمهوري آذربايجان و شيعيان مظلوم قره باغ را اعلام داشتند.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، بیانیه نمايندگان شمالغرب دوره يازدهم مجلس شوراي اسلامي(آذربايجان شرقي، آذربايجان غربي، اردبيل و زنجان) به شرح ذیل است.

کونا لِلظّالِمِ خَصمًا وَ لِلمَظلُومِ عَونًا

حوادث روزهای اخیر در منطقه قره باغ دل هر انسان آزاده ای را به درد می آورد. احساسات برانگیخته به حق ایرانیان و خصوصاً ترك زبانان از اتفاقات این چند روز ما را برآن داشت تا در این باره با ملت ایران و همه ملت های آزادی خواه سخن بگوییم. بنا به یافته های علمی و مستند به اسناد تاريخي، منطقه قره باغ جزو بلاد اسلامي بوده و قطعنامه هاي 822، 853، 874 و 884 شوراي امنيت سازمان ملل متحد نیز ‌حاكميت جمهوري آذربايجان را بر آن به رسميت شناخته و خواستار خروج ارمنستان از اراضي قره باغ شده است.

در این میان، تمكين طرفين به رعايت حقوق اساسي، ترك مخاصمه و تمكين به پذيرش و احترام به حاكميت ملي متقابل جهت پيشگيري از اقدامات خسارت بار مورد انتظار مي باشد.

همچنین مداخله نيروهاي نظامي و شبه نظامي فرامنطقه اي را به مصلحت ملت هاي منطقه و دولت هاي متبوع شان ندانسته و معتقديم ورود اين نيروها به ضرر ثبات منطقه بوده و آتش جنگ افروزي در منطقه را مي تواند شعله ور تر كند.

با لحاظ موارد فوق ما نمايندگان شمالغرب دوره يازدهم مجلس شوراي اسلامي(آذربايجان شرقي، آذربايجان غربي، اردبيل و زنجان) ضمن احساس مسئوليت جمعي و احترام به عواطف بلند انساني و اصول 3 و 152 قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران حمايت خود را از مردم مسلمان جمهوري آذربايجان و شيعيان مظلوم قره باغ اعلام داشته و از دولت جمهوري اسلامي ايران و خصوصاً وزارت امور خارجه مي خواهيم مستند به قانون اساسي و آرمان های متعالي انقلاب اسلامي و معاهدات و قواعد بين المللي و اصل حُسن همجواري در راستاي اقدامات ثبات ساز و امنيت آفرين در منطقه تلاش نمايد و ضمن عنايت لازم و كافي به عواطف و باورهاي عميق اسلامي- ايراني ملت بزرگ ايران گزارش اقدامات خود را به سمع و نظر نمايندگان مجلس شوراي اسلامي و مردم عزيز برساند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا