آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانعمومی

ابراز نگرانی جنبش اتحاد مسلمانان از احتمال شهادت عضو محبوس این جنبش

جنبش اتحاد مسلمانان آذربایجان درباره احتمال شهادت عباس حسین، عضو هیات رئیسه این جنبش در بیمارستان وزارت دادگستری جمهوری آذربایجان ابراز نگرانی کرد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از اوپراتیو تی وی، جنبش اتحاد مسلمانان اعلام کرد: « واقعیت وجود شکنجه و نقض فاحش حقوق انسانی در زندان های جمهوری آذربایجان برای هیچ کس تازگی ندارد. حقایق زیادی در مورد بی قانونی ها علیه جنبش اتحاد مسلمانان وجود دارد. اما این بار رفتار با عباس حسین، یکی از اعضای هیئت رئیسه این جنبش هولناک است. رفتار غیرانسانی با عباس حسین که از زندان شماره 8 به درمانگاه سل سازمان ندامتگاه وزارت دادگستری (توبزون) منتقل شده است، جان وی را به خطر انداخته است. ما آشکارا متوجه شده ایم که این اقدامات نیز برنامه ریزی شده است و هدف از آن نابودی عباس حسین است. ما قاطعانه اعلام می کنیم که اجازه این کار را نخواهیم داد و اعلام می کنیم که اگر از این اقدامات مشمئز کننده جلوگیری نشود، پاسخ مناسبی خواهیم داد. روسای درمانگاه سل سازمان ندامتگاه وزارت دادگستری (توبزون) در مورد هرگونه رویداد احتمالی مسئولیت کامل خواهند داشت.»

عباس حسین با ارسال صوتی از به اصطلاح درمانگاه زندان شماره 8 وزارت دادگستری جمهوری آذربایجان درباره اینکه در محیطی تاریک و سرد نگهداری می شود و مصرف داروهایی مشکوک بدون اینکه به وی نشان داده شوند، به وی توصیه می شود، ابراز ناراحتی کرده است.
طی سال های گذشته چندین تن از مخالفان اسلامگرا و نیز فعالان فرهنگی تالشان در جمهوری آذربایجان با نگهداری در شرایط بیماری زا در زندان های این کشور به قتل رسیده اند که شهید واقف عبدالله اف، معروف به شهید راه حجاب، نوروز علی محمد اف و فخرالدین عباس اف، فعالان فرهنگی تالشان از جمله کشته شدگان در زندان های جمهوری آذربایجان هستند.
عباس حسین، از جوانان فعال جنبش اتحاد مسلمانان جمهوری آذربایجان است که در دسامبر 2015 در حمله پلیس باکو به مراسم عزاداری حسینی در آستانه اربعین حسینی در نارداران به همراه حاج طالع باقرزاده، رهبر این جنبش و شمار زیادی از دینداران و فعالان این جنبش زخمی و دستگیر شد و تاکنون به علت مقاومت و پافشاری بر امر به معروف و نهی از منکر در زندان، بارها به سلول انفرادی منتقل و شکنجه و حتی به صلیب آهنی بسته شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا