آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانعمومیقفقاز جنوبی

اهمیت ویژه جمهوری آذربایجان برای رژیم صهیونیستی از زبان دیوید هریس

دیوید هریس، مدیر اجرایی کمیته یهودیان آمریکا که بطور غیرمتعارفی زود به زود به باکو سفر و با الهام علی اف دیدار می کند، با انتشار ویدئویی درباره سفر اخیرش به باکو تاکید کرد جمهوری آذربایجان برای این سازمان صهیونیستی اهمیت منطقه ای و بین المللی فراوانی دارد!

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از آذرتاج، دیوید هریس در این ویدئو که از فرودگاه حیدر علی اف باکو منتشر کرد، با یادآوری سفرهایش به جمهوری آذربایجان گفت: « جمهوری آذربایجان در معانی بسیاری حیرت آور است! آذربایجان که در قفقاز جنوبی، در ساحل خزر و در همسایگی روسیه و ایران و ارمنستان و گرجستان قرار دارد، برای دنیا خیلی اهمیت دارد. برای ما اهمیت منطقه ای و بین المللی آذربایجان خیلی زیاد است. آذربایجان برای جامعه یهود نیز مهم است. به رغم اینکه 2500 سال است یهودیان در این سرزمین زندگی می کنند، (یهودیان بطور دائم قدمت سکونت یهود در سرزمین جمهوری کنونی آذربایجان را به سال های دورتری می برند!)، هیچ گاه با یهود ستیزی مواجه نشده اند. طی سال های طولانی با یهودیان آذربایجان در کشورهای مختلف مواجه شده ام. نقطه اشتراک تمامی آنها پیوند با آذربایجان است. آنها در این کشور که اکثریت اهالی آن مسلمان شیعه هستند، همانند یک خانواده و در شرایط مهربانی زندگی می کنند. آذربایجان برای دولت اسراییل نیز اهمیت دارد. ما روابط دیپلماتیک داریم. می توان گفت که میان دو کشور در تمامی زمینه ها روابط تنگاتنگ است. این کشور بخاطر اهمیت راهبردی اش، موقعیت جغرافیایی اش، ذخایر غنی انرژی، مناسباتش با آمریکا، همکاری با اسراییل، تساهل دینی و احترامی که به ملت یهود می گذارد، اهمیت فراوانی دارد. به همین خاطر، من سیزدهمین بار است که به اینجا آمده ام.»
خبرگزاری آذرتاج درباره دیدارهای دیوید هریس و هیات همراه وی در باکو گزارش داد: « در باکو، نمایندگان جامعه یهودی آذربایجان با دیوید هریس، مدیر اجرایی کمیته یهودیان آمریکا AJC، یکی از قدیمی ترین سازمان های حقوق بشر یهودی در ایالات متحده، و ساموئل کلیگر، مدیر این کمیته دیدار کردند.

آناتولی رافائیلوف نماینده مجلس، میلیخ یودایف، رئیس جامعه مذهبی یهودیان کوهستان باکو، یوگنی برنیسن، نایب رئیس جامعه مذهبی یهودیان اروپای باکو ، گنادی ماناشیروف ،معاون رئیس جامعه مذهبی یهودیان کوهستان باکو و خاخام زامیر عیسی اف، رئیس جامعه مذهبی یهودیان گرجستان باکو در این نشست شرکت کردند.»
دیوید هریس و ساموئل کلیگر همچنین صمیمانه با الهام علی اف دیدار کردند و عکس گرفتند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا