آذربایجاناخباراردبیلارمنستانایرانخطبه هاعمومیقره باغقره باغ

آیت الله عاملی: چرا کنگره آمریکا نسل‌کشی ارامنه در خوجالی را محکوم نمی‌کند

آیت‌الله سیدحسن عاملی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اردبیل اظهار داشت: این هفته دولت آمریکا بعد از به رسمیت شناخته شدن نسل کشی ادّعایی ارمنی‌ها توسط کنگره و به خاطر نزدیکی ترکیه به روسیه، ترکیه را تحریم کرد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، آیت الله عاملی نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در بخشی از خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه گفت: بر فرض صحت این نسل کشی این که اولا این حادثه در زمان دولت عثمانی بوده چرا تاوان آن را باید مردم امروز ترکیه بدهند؟ ثانیا بزرگ‌ترین نسل کشی دنیا را دولت انگلیس در ایران مرتکب شد؛ این حادثه در زمان جنگ جهانی دوم با جمع کردن غلات ایران توسط انگلیس اتفاق افتاد و نصف جمعیت ایران یعنی ده میلیون انسان بی گناه کشته شدند.

وی افزود: یک نسل کشی بزرگ دیگر در بوسنی اتفاق افتاد و با خیانت دولت هلند، ۸ هزار مسلمان بی گناه قتل عام شدند؛ در کشتار سربرنیتسا ۸ هزار مرد و پسر مسلمان بوسنیایی کشته شدند؛ این کشتار، بزرگترین کشتار بعد از جنگ جهانی دوم در خاک اروپاست؛ دیوان بین‌المللی دادگستری، این حادثه را به عنوان نسل کشی به رسمیت شناخته است.

امام جمعه اردبیل بیان کرد: در جنگ بوسنی در سال ۱۹۹۵ چند صد نیروی حافظ صلح هلندی مأمور حفاظت از منطقه‌ای بودند که سازمان ملل متحد آن را محدوده امن اعلام کرده بود؛ هزاران مسلمان بوسنیایی به این منطقه پناه برده و ۳۵۰ نفر از آنها وارد پایگاه نیروهای هلندی شده بودند؛ دیوان عالی هلند میزان مسئولیت این کشور در کشتار سربرنیتسا را ۱۰  درصد اعلام کرد و وزارت دفاع هلند در خصوص بیانیه دیوان عالی گفت «دولت، حکم دیوان عالی را می‌پذیرد».

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل اظهار داشت: آیا نسل کشی مسیحیت بد است اما نسل کشی مسلمانان خوب است؟ در خوجالی نیز نسل‌کشی اتفاق افتاده و مسلمان‌ها توسط ارمنی‌ها قتل عام شده‌اند چرا کنگره آمریکا آن را محکوم نمی‌کند؟ الان بزرگترین نسل کشی در یمن اتفاق می‌افتد و هر روز ده‌ها کودک از سوء تغذیه جان خود را از دست می‌دهند تاکنون پیش از ۵۰ هزار نفر در یمن توسط ائتلاف آمریکایی کشته شده است چرا آمریکا و اروپا به طور مستمر به رژیم شرور عربستان سلاح می‌فروشند؟

عاملی بیان کرد: یکی از بدترین نسل کشی‌ها در حمله آمریکا به عراق انجام یافت  و آمار نشان می‌دهد که بعد از حمله آمریکا به عراق، سرطان ۶۰۰ درصد رشد کرده است و دلیل آن این بوده که آمریکا از ۹۷۰ بمب و موشک که با ماده اورانیوم اشباع شده بود استفاده کرده است که طبق اعلام وزارت بهداشت عراق ۱۶۰ هزار عراقی مبتلا به سرطان و تومورهای بدخیم هستند. کثرت تولد کودکان ناقص و معیوب در عراق بشریت معاصر را سرافکنده کرده است.

وی گفت: حقا که دنیا با «الکیل بمکیالین» و با معیار دوگانه و با حق ویژه و با درجه بندی انسانها اداره می‌شود و در چنین روزگاری بر ما لازم است سریعا تمام زیرساخت‌های کشور را با چنگ و دندان تکمیل کنیم تا با رسیدن به استقلال اقتصادی آرزوهای شوم استکبار جهانی را ناممکن بکنیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا