آذربایجاناخبارایرانروسیهعمومی

انتقاد سناتور روس از یکجانبه‌گرایی آمریکا در جهان

سرگئی تسکوف، عضو کمیسیون امور بین‌الملل شورای فدراسیون (مجلس سنای روسیه) با انتقاد از اعمال تحریم بر ایران از سوی آمریکا گفت: تحریم‌های یکجانبه و فشارهای دائمی آمریکا بر کشورهای مستقل تنها منجر به کنار گذاشتن واشنگتن از حل مسائل بین‌المللی توسط جامعه جهانی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، وی که ریاست کمیسیون دائمی فرهنگی مجلس محلی کریمه را هم برعهده دارد، خاطرنشان کرد: کل جهان باید از مدتها پیش آمریکا را تحریم می‌کرد زیرا کشورهای جهان از فشارهای دائمی واشنگتن و تحریم‌های یکجانبه و غیرقانونی این کشور خسته شده‌اند.
وی افزود: سیاست فشار که معمولا توسط واشنگتن بکار گرفته می‌شود منجر به آن خواهد شد که جامعه جهانی همه مسائل کلیدی را بدون توجه به مواضع ایالات متحده حل و فصل کند.
تسکوف گفت: در عرصه بین‌المللی نوعی خستگی و ستوه از عدم انعطاف سیاست‌های آمریکا مشاهده می‌شود و واشنگتن نشان می‌دهد که توانایی برای مذاکره ندارد.
وی درباره فشار آمریکا بر ایران گفت: ایران کشوری نیست که بتوان آن را مجبور به انجام کاری کرد بویژه اینکه تحت فشار تحریم‌های غیرقانونی قرار گیرد.
مقام پارلمانی روس خاطرنشان کرد: تهران به دقت همه تعهدات برعهده گرفته را اجرا کرد اما چنین چیزی را در مورد آمریکا نمی‌توان گفت؛ واشنگتن به صورت غیرقانونی از معامله هسته‌ای (برجام) خارج شد.
وی ادامه داد: اعمال تحریم‌های جدید برای ایران ناراحت کننده است اما منجر به انزوای اقتصادی این کشور نخواهد شد.
تسکوف در پایان خاطرنشان کرد: اروپا و روسیه در ایران منافع اقتصادی زیادی دارند و طرفدار حفظ توافق هسته‌ای هستند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا