اردبیل

آمریکا اسیر منافع لابی صهیونیسم است/ بدون اذن آی‌پک آمریکا اجازه آب خوردن ندارد

حجت الاسلام و المسلمین عاملی امروز درخطبه های نماز جمعه اردبیل گفت : یکی از برکات مهم این سفر این بودکه به دنیا نشان دادیم که رئیس جمهور ما تام الاختیار است، اما اوباما اختیار تام ندارد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،

حجت‌الاسلام سید حسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اردبیل با موفقیت ارزیابی کردن سفر رئیس جمهور به نیویورک گفت: یکی از برکات مهم و قابل توجه این سفر این بود که به دنیا نشان دادیم رئیس جمهور ما تام‌الاختیار است اما اوباما تمامیت اختیار را ندارد.

عاملی بیان کرد در این سفر ثابت شد رئیس جمهور آمریکا و هیئت حاکم این کشور نه تنها مستقل نیست بلکه اسیر منافع لابی صهیونیسم است و برای همه چیز باید از سران این رژیم اجازه بگیرد به طوری که بدون اذن آی‌پک اجازه آب خوردن و تکان خوردن را ندارد.

عاملی  به اظهارات مقامات بلند پایه دولت آمریکا درخصوص تماس تلفنی اوباما با رئیس جمهور کشورمان اشاره کرد و گفت: اوباما حتی در این تماس تلفنی نیز از رژیم صهیونیستی اجازه گرفته است.

عاملی اضافه کرد زمانی که اوباما افتخار می‌کند که بیشترین ملاقات‌ها در اتاق ویژه خود را با نتانیاهو انجام داده است به خوبی ثابت می کند که این کشور چقدر وابسته به صهیونیسم است و ابهت واختیارش را از دست داده است.

عضو مجمع خبرگان رهبری تصریح کرد: ادبیات رئیس جمهور امریکا نسبت به ایران بعد از ملاقات با نتانیاهو کاملا عوض شده است که این نشان می‌دهد حاکمان آمریکا فاقد حاکمیت ملی و استقلال واقعی هستند.

عاملی در ادامه سخنان خود افزود: بعد از این سفر ملت ما به خوبی متوجه عمق فرمایشات مقام معظم رهبری شدند که فرمودند « ما در مسائل مهم خودمان احساساتی نیستیم و از روی احساسات تصمیم نمی گیریم بلکه با محاسبه تصمیم گیری کرده و عمل می‌کنیم».

وی اضافه کرد در چنین اوضاع و احوالی برخی از سران آمریکا سعی می‌کنند اینگونه وانمود کنند که ایرانیان از سر استیصال و تحریم خواهان مذاکره هستند و حتی صحبت از گزینه نظامی دارند درحالی که نمی‌دانند این ملت 34 سال است که با تحریم و تهدید استکبار مقابله کرده و در برابر آن ایستاده است وکوچکترین باجی را به آنها نداده است.

عاملی ابراز داشت: قطعا سحر جادوگر به خود آنها برمی‌گردد و ملت ما آگاه و بصیر در صحنه و در دفاع از انقلاب حاضر و مهیا هستند.

اردبیل به معنای واقعی پیشتاز کشور در احیای زکات است

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد هرچند استان اردبیل رتبه چهارم پرداخت زکات را به دست آورده اما اگر بر اساس مساحت ارزیابی‌ها انجام شود رتبه واقعی ما اول است.

عاملی خاطر نشان کرد: ما جمع‌آوری زکات را 60 میلیون تومان شروع کردیم و الان زارعان ما با پرداخت 5 میلیارد تومان زکات جایگاه خوبی را در سطح ملی و منطقه‌ای به دست آوردند.

وی با قدردانی از اهالی بیله‌سوار، گرمی، پارس‌آباد و مشگین شهر به عنوان چهار شهرستان صاحب رتبه ممتاز در پرداخت زکات گفت: سایر شهرستان‌ها نیز در این زمینه در حد وسع و توان خود پیش قدم بودند.

عاملی یادآور شد به آثار تربیتی و فرهنگ اقتصادی پرداخت زکات و احیای این فریضه الهی اشاره کرد و گفت: بنده از سیب‌زمینی‌ کاران اردبیل انتظار دارم حق وحقوق شرعی و دینی خود را حتی شده در قالب صدقه پرداخت کنند چرا که خداوند متعال به رحم کننده رحم خواهد کرد.

وی با قدردانی از تلاش‌های کمیته امداد به عنوان مسئول جمع آوری زکات و مدیریت مصرف آن گفت: بنده از اهالی سایر شهرستان‌ها نیز که به مساحت قابل کشت خود در پرداخت زکات پیش قدم بودند قدردانی می‌کنم.

خطیب جمعه اردبیل به صورت ویژه از سرباز فداکاری که اقدام به برگرداندن 200 میلیون تومان چک و کارت‌های بانکی گمشده به صاحبش کرده بود قدردانی می‌کنم و اعلام می‌کنم که این جوان با این حرکت خود قدرت روحی بالا و معنویت حقیقیش را به نمایش گذاشت.

عرفه کمال فرایض حج است

عاملی در ادامه سخنان خود به ایام پرفضیلت ماه ذی الحجه و ضرورت روزه داری در 8 و 9 ذی الحجه اشاره کرد و گفت: روزه هشتم ذی الحجه کفاره 60 سال گناهان و روزه 9 ذی الحجه به فضیلت روزه داری تمام دهر است.

وی ضرورت احیای شب عرفه را یادآور شد و گفت: احیای این شب به فضیلت ایام مبارک لیالی قدر است و خداوند فوج فوج انسان‌ها را در این شب مورد رحمت و مغفرت قرار می‌دهد.

عاملی عنوان کرد: خواندن دعای عرفه را غوغای فضیلت و رحمت توصیف کرد و گفت روز عرفه کمال فضیلت‌های عید قربان وهمچنین تکمیل کننده اعمال حج است که در اردبیل نیز دعای عرفه در مصلی این شهر و از ساعت 14.30 برگزار خواهد شد.

وی در پایان سخنان خود گفت:  در روز عید قربان نیز بعد از برپایی نماز صبح نماز عید قربان در مصلی اردبیل اقامه می‌شود و مستحب است در این روز نمازگزاران با لباس‌های تمیز و عطر و بوی خوش حضور پیدا کرده و ذکر الله اکبر و لا اله اله الله را فراموش نکنند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا