آذربایجاناخبار

وزیر امور خارجه آذربایجان با اعضاء کمیته ی ملی یهودیان شوروی دیدار کرد

المار محمد یاراف وزیر امور خارجه ی جمهوری آذربایجان با اعضاء کمیته ی ملی یهودیان شوروی که در این کشور در سفر به سر می برند، دیدار نمود.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز ،  براساس گزارش واحد مطبوعات وزارت امور خارجه ی آذربایجان، محمد یاراف در این دیدار به میهمانان مذکور اطلاعاتی در رابطه با این کشور از جمله، موفقیت هایی که این کشور بعد از استقلال به آن ها نایل شده است، همکاری با سازمان های بین المللی، روابط با کشورهای مختلف و مناقشه ی بین ارمنستان و آذربایجان ارائه نمود.

اسموکلر الکساندر رییس کمیته ی ملی یهودیان شوروی و لِوین مارک دبیر اجرایی این کمیته نیز در این دیدار عنوان کردند، آذربایجان را در دنیا به عنوان کشوری که در آن تحمل پذیری وجود دارد، می شناسیم و همکاری مفید و سودمند دولت این کشور با تشکل ها و مجامع یهودی را در سطح بالا و مثبت ارزیابی می کنیم.

در ادامه، المار محمد یاراف با اشاره به وضعیت کنونی روابط دو جانبه ی جمهوری آذربایجان و آمریکا گفت، به موفقیت های خوبی در همکاری در زمینه های انرژی و مسائل امنیتی دست یافته ایم و طرح ها و لایحه های مشترکی را با کشور آمریکا در منطقه انجام می دهیم.

وی هم چنین، روابط فیمابین آذربایجان و [رژیم – مترجم] اسرائیل را یادآور شده و اطلاعاتی از سفر اخیر خود به خاورمیانه و از جمله اسرائیل [سرزمین های اشغالی فلسطین – مترجم] و گفتگوها و مذاکراتی که در طول این سفر انجام داده بود، به اعضاء کمیته ی ملی یهودیان شوروی ارائه نمود.

در پایان این دیدار، وزیر امور خارجه ی آذربایجان به سوالات میهمانان پاسخ گفت.

ترجمه: واحد پژوهش مرکز فرهنگی قفقاز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا