آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانعمومی

 آغاز مرمت مسجد وهابی ها در باکو برای بازگشایی

در حالی که شیعیان جمهوری آذربایجان با شدیدترین موج سرکوب ها از زمان حاکمیت استالین به بعد مواجه شده اند، سرکرده گروهک وهابی ها در جمهوری آذربایجان از مرمت «مسجد ابوبکر» باکو برای بازگشایی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از سایت رادیو آزادلیق آمریکا ( بخش آذری رادیو آزادی)، قامت سلیمان اف گفت: « مسجد ابوبکر در حال مرمت است و پس از پایان مرمت، این مسجد فعالیت خود را از سر خواهد گرفت.»

قامت سلیمان اف گفت: « از سال 2008 مسجد ابوبکر بطور محدود فعالیت می کرد. پس از حرکت تروریستی در آن زمان، محدودیت اعمال شد. طی یکی دو سال اخیر به علت اینکه یکی از مناره ها آسیب دیده بود، مسجد کاملا بسته شد. هم اکنون مناره ها در حال مرمت هستند و کارهای تزیینی در حال انجام است. پس از پایان کارهای مرمت، این مسجد بطور کامل فعالیت خود را ادامه خواهد داد.»

گفتنی است مدتی قبل، سازمان «ساختمان و مرمت اساسی شهر باکو» وابسته به فرمانداری باکو، برای مرمت و بازسازی مسجد ابوبکر مناقصه اعلام کرده بود.

مسجد ابوبکر در سال 1997 شروع به فعالیت کرد. در 17 آگوست 2008  به این مسجد نارنجک پرتاب شد و در نتیجه، دو نفر کشته و 18 نفر زخمی شدند. قامت سلیمان اف، امام جماعت این مسجد نیز از جمله زخمی شدگان بود. پس از این واقعه، عبادات جمعی در این مسجد متوقف شد.

گفتنی است جریان خطرناک وهابیت و مسجد ابوبکر اهرم فشار دولت جمهوری آذربایجان بر اکثریت شیعه این کشور است. از دهه 1990 حاکمیت لائیک جمهوری آذربایجان برای تحت فشار گذاشتن جریان احیای اسلام در این کشور، شرایط ایجاد و رشد گروه های وهابی در این کشور را با حمایت مالی عربستان سعودی فراهم کرد.

مسجد ابوبکر که با تغییر نام مسجد جامع محله نریمان اف باکو به استفاده وهابی ها اختصاص یافته است، در نزدیکی حسینیه اهل بیت (ع) در باکو قرار دارد که اخیرا این حسینیه به بهانه واهی انتشار کرونا بسته شد تا به سفارش صهیونیست ها و پان ترکیست ها، به اصطلاح ضربه ای به ایران و اقشار دیندار مردم جمهوری آذربایجان زده شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا