آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانعمومی

شیرین سازی آب دریای خزر با فناوری رژیم صهیونیستی از سوی باکو

به نوشته روزنامه ینی مساوات، جمهوری آذربایجان به برداشت و شیرین سازی آب دریای خزر با فناوری رژیم اشغالگر قدس روی آورده است.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، روزنامه ینی مساوات گزارش داد: «مجتمع نمک زدایی (شیرین سازی) آب دریای خزر جمهوری آذربایجان با فناوری اسراییلی کار می کند و یک واحد آب شیرین کن منحصر به فرد در جمهوری آذربایجان است.»

براساس این گزارش، این مجمتع در روستای «خیدیرلی» شهرستان «سالیان» قرار دارد و آب مورد نیاز آن از دریای خزر تامین می شود و پس از نمک زدایی، به مصارف آشامیدن و آبیاری می رسد. این مجتمع در سال 2013 به دستور الهام علی اف ساخته شده است.

فائق مطلم اف، مدیر امور محیط زیست وزارت محیط زیست و منابع طبیعی جمهوری آذربایجان گفت: « این مجتمع سالانه 500 هزار مترمکعب آب دریای خزر را با فناوری اسراییلی به آب آشامیدنی و آبیاری تبدیل می کند.»

این مقام وزارت محیط زیست و منابع طبیعی جمهوری آذربایجان افزود: « سازمان های ذیربط جمهوری آذربایجان، در حال بررسی ایجاد مجتمع مشابهی در شبه جزیره آبشوران (باکو و اطراف) هستند و با شرکت های برجسته و از جمله شرکت های اسراییلی که در این زمینه صاحب تجربه اند، در حال گفتگو هستند. آب آشامیدنی منطقه آبشوران از دور دست، در شمال از رودخانه کورا و از منطقه اوغوز و قبله تامین می شود که هزینه آن زیاد است و همچنین هدر رفت زیادی دارد و همچنین موجب کمبود آب در همان مناطق نیز می شود.»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا