آذربایجاناخبارایران

تحلیل رسانه ی آذری از افزایش تنش میان ایران و آمریکا

­پایگاه اینترنتی « پوبلیکا» جمهوری آذربایجان درباره افزایش تهدیدات آمریکا ضد ایران، نوشت : « اگر طرح آمریکا همانطور که محاسبه شده است، اجرا شود ، با اطمینان می توان گفت که سالی دشوار در انتظار همسایه جنوبی مان است و چهل سالگی انقلاب اسلامی می تواند آغاز دوره تاریخی جدیدی برای ایران باشد. »

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، پوبلیکا در تحلیلی با عنوان « آمریکا طرح وحشتناک خود را در همسایگی (جمهوری) آذربایجان آغاز کرد»، نوشت: مایک پمپئو از راه اندازی رادیو و تلویزیون و شبکه اجتماعی ۲۴ ساعته به زبان فارسی برای ایرانیان خبر داده است که به زودی شروع به کار خواهد کرد.
شورای مدیریت پخش ، سازمانی تحت کنترل وزارت خارجه آمریکاست که علاوه بر رادیو آزادی و رادیو صدای آمریکا ، اکثر رسانه ها را اداره می کند.
پوبلیکا با اشاره به حمایت های آشکار دونالد ترامپ و بنیامین نتانیاهو از اعتراضات در ایران ، افزوده است کارشناسان سیاسی تصادفی نمی دانند که در ماه ژوئن ایرانی ها ابتدا در اعتراض به بی ارزش شدن پول ملی و سپس در اعتراض به آلودگی آب آشامیدنی و کمبود آب به میادین آمدند.
همچنین به نظر می رسد که حضور رودی جولیانی ، یکی از اعضای گروه ترامپ در گردهمایی ” سازمان مجاهدین خلق ” در فرانسه نیز تصادفی نبوده است و او در سخنرانی خود در این گردهمایی خواهان تغییر حاکمیت در ایران شده است.
پوبلیکا با اشاره به خروج آمریکا از برجام و بازگرداندن تحریم های قبلی و نیز اعمال تحریم های جدیدتر بر ایران افزوده است واشنگتن برای به صفر رساندن صدور نفت ایران با یک رشته از کشورها کار می کند.
پوبلیکا افزوده است کارشناسان پیش بینی می کنند که در نتیجه این تدابیر صدور نفت ایران به ۷۰۰ هزار بشکه در روز کاهش خواهد یافت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا