آذربایجاناخباراردبیلایران

روزانه ۳ هزار گردشگر آذری از پایانه بیله سوار وارد ایران می شوند

نادر فلاحی روز یکشنبه در بازدید از گمرک و برخی مراکز گردشگری بیله سوار مغان افزود: اغلب گردشگران جمهوری آذربایجان با هدف درمان به استان سفر می کنند و سرمایه گذاری در این زمینه به توسعه منطقه کمک خواهد کرد.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، او با اشاره به اینکه شهرستان بیله سوار دروازه ورود به قفقاز است، بیان کرد: در نظر است که دبیرخانه گردشگری سلامت در این شهرستان مرزی فعال شود.
فلاحی با بیان اینکه گردشگری فعالیتی است که غیر از مزایای اقتصادی و اشتغالزایی، تاثیرات اجتماعی و فرهنگی بسیاری دارد، عنوان کرد: این صنعت در رشد بخش خصوصی و توسعه ساختارهای زیربنایی ، افزایش درآمد خانوارها ، ایجاد اشتغال برای کار مازاد و جلوگیری از مهاجرت بی‌رویه از روستاها به شهرها نقش موثری دارد.
مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با بیان اینکه جشنواره ملی کوچ عشایر هر سال در بیله سوار برگزار می شود، گفت: با هماهنگی استاندار اردبیل این جشنواره در سال های آینده متنوع تر شده و مقدمات برای برگزاری این جشنواره بصورت بین المللی نیز صورت خواهد گرفت.
نادر فلاحی افزود: این شهرستان با داشتن تاریخ ، فرهنگ و تمدن کهن شایسته داشتن یک موزه تخصصی مردم شناسی است.
او اظهار داشت: مدرسه تاریخی امام خمینی (ره) جهت ایجاد این موزه در نظر گرفته شده و مقدمات کار در حال فراهم شدن است.
وی به مزار شهدای ۱۳۲۰ شهرستان نیز اشاره کرد و افزود: اعتبار لازم برای ایجاد یادمان شهدای شهرستان فراهم شده و پیش بینی می شود اوایل سال آینده این طرح تکمیل و به بهره برداری برسد.
بیله سوار مغان در ۱۶۵ کیلومتری شمال اردبیل و در همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است، تنها گمرک و پایانه مرز فعال استان در این شهرستان قرار دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا