آذربایجاناخباراردبیلنارداران

خطبه هاي نماز جمعه برخي شهرهاي استان اردبيل ؛ محکومیت کشتار شیعیان نارداران جمهوری آذربایجان و نیجریه

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، امام جمعه نیر یکی از راههای ورود شیطان به جلد انسان راخشم وغضب دانست و گفت : از حضرت علی ( ع ) نقل شده است که خشم خود را فرو برید هنگامی که در پست و مقامی قرار دارید .
حجت الاسلام مقدسی با محکومیت جنایات نظامیان نیجریه در کشتار شیعیان تصریح کرد : متاسفانه مجامع بین الملل بار دیگر سکوت کردند و جراید کشورهای غربی نیز این جنایت بزرگ را اطلاع رسانی نکردند .

خطیب جمعه ارشق با انتقاد از سکوت مجامع بین المللی در محکومیت کشتار مسلمانان نیجریه افزود : این اقدام کشورهای به ظاهر متمدن نشان داد که رفتار دوگانه ای در دفاع از حقوق بشر دارند .
حجت الاسلام طالبی با اشاره به وضعیت نابسامان راه های مواصلاتی بخش ارشق گفت: هرهفته شاهد تصادفات دلخراش و جان باختن اهالی منطقه در این سوانح رانندگی هستیم لذا مسئولان استان اقدام جدی برای رفع مشکلات جاده های ارشق کنند .

امام جمعه مشگین شهر با اشاره به کشتار شیعیان در اقصی نقاط جهان گفت : ظهور اسلام سیاسی در مقابل اسلام متحجر و مدیریت موج بیداری اسلامی درجهان به رهبری جمهوری اسلامی ایران موجب ترس و نگرانی شدید استکبار جهانی شده است .
حجت الاسلام باوقار مصوبه کینه توزانه کنگره امریکا در ایجاد محدودیت سفر اتباع چند کشور از جمله ایران به کشور امریکا را در واقع اعمال تحریمی جدید بر علیه کشورمان دانست ،‌ از سکوت مجامع دفاع از حقوق بشر در مقابل نقض کامل حقوق شهروندان ایرانی انتقاد کرد.

حجت الاسلام بیگی امام جمعه کوثر با بیان اینکه کشتار شیعیان در نارداران جمهوری آذربایجان و نیجریه عمل خصمانه از سوی آمریکایی و صهیونیست ها است گفت : دردورانی که حقوق بشر با موی بور و چشم آبی سنجیده می شود ، چه انتظاری می توان از بنیادهای مدعی حقوق بشر داشت .
وی در بخش دیگری از سخنان خود به شکایات مسئولان جهاد کشاورزی استان و شهرستان از باغداران منطقه مبنی بر رعایت نکردن حریم باغ های خود اشاره کرد و از مسئولان استان خواست این مشکل را با درایت پیگیری و حل کند.

حجت الاسلام صفری امام جمعه لاهرود بر توجه بیشتر به قشر نیازمندان جامعه تاکید کرد و گفت : حمایت و کمک مالی افراد توانگر به مستمندان موجب کاهش ناهنجاری های اجتماعی می شود .
وی با قدردانی از زیرسازی و رفع معایب خیابان 45 متری شهید باکری شهر لاهرود ، مشکل چند ساله تله سیژ شابیل را یاد آور شد و اضافه کرد : راه اندازی و تعیین تکلیف هر چه سریعتر این طرح گردشگری موجب رونق اقتصادی منطقه خواهد شد .

امام جمعه موقت سرعین با اشاره سالروز وحدت حوزه و دانشگاه گفت : اگر این دو نهاد علمی و معنوی کشور در کنار هم باشند موجب سرافرازی ملت ایران در جهان اسلام خواهند شد .
حجت الاسلام نظر پور با یادآوری تشکیل حکومت اسلامی توسط پیامبر اکرم (ص) افزود : هدف از ایجاد نظام اسلامی برپایی حکومت بر اساس امامت بود .
وی زندگی پرماجرای ائمه در مبارزه دائمی در برابر نظام سلطه را زمینه ساز ظهور آقا امام زمان (عج) عنوان کرد .

خطیب جمعه نمین حضور پرشور اهالی در مراسم معنوی و راهپیمایی حمایت از مردم مسلمان و مظلوم دنیا را نشانه ولایت مداری مردم این شهرستان دانست و از سازمان صدا و سیما مرکز استان در خصوص انعکاس حرکت های مردمی این شهرستان قدردانی کرد .
حجت‌الاسلام یوسف‌زاده در ادامه به بسته شدن پرونده کشورمان در شورای حکام اشاره کرد و گفت : این در حالی است که قطعنامه شدیدتری بر علیه ایران به تصویب رسانده اند و باید مردم و مسئولان کشور در مقابل توطعه های دشمنان
کاملا هوشیار باشند.

و حجت الاسلام مرادی امام جمعه عنبران با اشاره به در پیش بودن هفته وحدت بین شیعه و سنی گفت : هفته وحدت یادگار امام خمینی (ره) است که بین برادران شیعه و سنی به ارث گذاشتند .
وی با محکومیت حوادث اخیر و کشتار مسلمانان در جمهوری آذربایجان ، نیجریه و همچنین اقدامات رژیم آل سعود در کشتار مردم مظلوم یمن ، از اهالی خواست همچون گذشته با حضور گسترده در انتخابات اسفند ماه امسال جواب استکبار جهانی را دهند ./

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا