آخرین اخبارآذربایجاناخباراردبیلایرانخطبه هاعمومی

امام جمعه اردبیل: دشمن امروز با صراحت می‌گوید تا قداست رهبری نشکند ما به اهداف خود نمی‌رسیم

آیت الله عاملی: بزرگترین سلاح ما برای حفظ کشور بصیرت ملت و تکریم ملت است

به گز ارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، آیت‌الله سیدحسن عاملی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به رونمایی‌ از دستاوردهای دفاعی کشور در هفته گذشته اظهار کرد: رونمایی از توانمندی‌های جدید دفاعی و فضایی ایران و دستیابی به این فناوری‌ها در محاصره تکنولوژی که بدترین محاصره است واقعاً حیرت‌آور و نشان دهنده نبوغ ایرانی‌ها است.

وی اضافه کرد: دستیابی به این تکنولوژی‌ها در محاصره تکنولوژی نشان می‌دهد که ایران در این مسیر توقف نخواهد داشت و این کابوس بزرگی برای کدخداهای خود خوانده دنیا است.

وی خاطرنشان کرد: موشک فوق صوت با سرعت ۶۰۰۰ کیلومتر در ساعت آن هم به صورت قاره‌پیما کابوس وحشتناکی برای بدخواهان این کشور است.

امام جمعه اردبیل با تاکید بر اینکه از چند صد سال گذشته در ایران هیچ حکومتی به فکر توانمندی در صنایع دفاعی نبود و لذا ایران به صورت وحشتناکی تجزیه شد، افزود: در اطراف ما غالب کشورها هرکدام بخشی از ایران بودند. ۵۰ سال دست انگلیس و آمریکا بودیم اما ذره‌ای به صنایع دفاعی ما کمک نکردند. آن هم در حالی که ۵۷ هزار مستشار آمریکایی در ایران در نهایت رفاه زندگی می‌کردند و حتی از ما حق توحش می‌گرفتند.

امام جمعه اردبیل با اشاره به انحطاط علمی و صنعتی ایران در دوره قاجار اظهار کرد: تقریباً بعد از پانصد سال افول، نخستین بار جمهوری اسلامی بدون هیچ کمک خارجی با دست جوانان فرهیخته کشور سطح دفاعی را آنچنان بالا ببرد که امروز اروپا و آمریکا التماس می‌کنند موشک‌های نقطه‌زن خود را به روسیه ندهید.

وی یادآورشد: هیچ کس باور نمی‌کرد که یک کشور جهان سوم کاملاً عقب‌مانده که به تعبیر وزیر شاه نمی‌توانست آفتابه درست کند به چنین سطحی برسد که یک قلعه عظیم امنیتی برای کشور درست کند.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل ادامه داد: دشمنان ما اصلاً راضی به این وضعیت نیستند اما نمی‌توانند جلوی پیشرفت ما را بگیرند و نمی‌توانند به ایران حمله کنند راهکار چیست؟ فقط دزدیدن افکار ملت، از بین بردن وثوق و امید ملت و القای این که ایران در نهایت عقب‌ماندگی است و اینگونه می‌شود که یک جوان در اثر تبلیغ شبانه‌روزی آنها پشت پا به عظیم‌ترین افتخارات کشور خود می‌زند و با دست خود در دروازه امنیت را به دشمن غدار، خونخوار و درنده باز می‌کند.

آیت‌الله عاملی یادآورشد: تحریم‌های این روزهای کشورهای اروپایی به خاطر حقوق بشر نیست، علت اصلی وحشت آنها از تحولات علمی و دفاعی ایران است و آنها حوادث اخیر را بهانه پیدا کرده‌اند.

خطیب نماز جمعه اردبیل با تاکید بر اینکه در حوادث اخیر دشمن نتوانست به هیچ یک از اهداف از پیش تعیین شده خود برسد، اضافه کرد: امروز دشمن در نهایت ناراحتی و عصبانیت است و معلوم بود برای جبران این شکست به اقدامات خاصی دست بزند و از ملت ما انتقام بگیرد.

وی افزود: آنها از عدم همراهی ملت ما در حوادث اخیر به شدت عصبانی هستند و علت آن را فقط عدم همراهی ملت می‌دانند، تمام تحریم‌های آنها اول برای انتقام از ملت ما به عنوان عنصر اصلی مقاومت است، ثانیاً برای این است که ایران در مذاکرات برجام به آنها باج بدهد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل در ادامه این تحول عظیم را نتیجه درایت مقام معظم رهبری عنوان کرد که بر مراکز علمی و مراکز دانش بنیان تاکید خاصی کردند و گفت: ایشان با بیان روایت«العلم سلطان» یعنی علم مساوی با قدرت است هر کس داشته باشد حمله می‌کند و هر کس نداشته باشد مورد حمله قرار می‌گیرد، رمز پیشرفت کشور را بر سهیم بودن در دانش‌های جهانی دانستند و فرمودند دانش جهانی تا هر کجا رفته ما باید برای پیشرفت آن از همان مسیر سهم داشته باشیم.

امام جمعه اردبیل خاطرنشان کرد: بیجا نیست که دشمن علیه ایشان متمرکز شده و تمام تلاش خود را به میدان آورده تا ملت ما را علیه اصلی‌ترین سرمایه خود بدبین نماید.

وی در ادامه گفت: نمونه این شرارت در گذشته اتفاق افتاد و ملت ما شدیداً ضربه دید. رسانه‌های دشمن مخصوصاً منافقین آنچنان شهید بهشتی را ترور شخصیت کردند که در جلسات خصوصی هم دفاع از او مشکل بود حضرت امام در شهادت او فرمود شهادت شهید بهشتی در برابر مظلومیت او ناچیز بود.

آیت‌الله عاملی افزود: بعد از شهادت شهید بهشتی و انتشار افکار و اندیشه ایشان تازه ملت ما فهمید که چه سرمایه نفیسی را از دست داده است. دشمن امروز با صراحت می‌گوید تا قداست رهبری نشکند ما به اهداف خود نمی‌رسیم باید قله را هدف بگیریم ستون خیمه را بزنیم ستون نظام، ولایت و رهبری است علت موجده این انقلاب ولایت فقیه و علت مبقیه آن هم همان است.

خطیب جمعه اردبیل تصریح کرد: آمریکا با برجام می‌تواند توان هسته‌ای ایران را محدود کند اما راهی برای محدود کردن ایران در سلاح‌های بسیار پیشرفته غیرهسته‌ای ندارد و آنها قطعاً ایران را قدرت فائقه منطقه‌ای می‌کند. چاره مقابله با این وضعیت از دید دشمن به هم ریختن انسجام ملی و تصرف در ذهن و باور جوانان ماست و آنها برای این کار بودجه‌ای افسانه‌ای خرج می‌کنند.

وی با بیان اینکه تنها کشوری که آمریکا و اروپا عرضه فیلترشکن را برای آن کشور مجانی کرده‌اند ایران است، ادامه داد: این سخاوتمندی چه نفعی به آمریکا و اروپا دارد؟ تنها کشوری که وزارت خارجه آمریکا میلیون‌ها دلار برای فیلترشکن به آن اختصاص می‌دهد ایران است. آیا ممکن است کشور شروری مثل آمریکا مجانی به ملتی خدمت کند.

خطیب نماز جمعه اردبیل یادآورشد: حضرت امام فرمودند رابطه ما با آمریکا رابطه گرگ و میش است. گرگ همیشه برای دریدن می‌آید و اگر آمریکا به ایران و ایرانی‌ها تمکن پیدا کند قطعاً با درندگی کامل عمل خواهد کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: آیا ممکن است کسی برای شما یک کامپیوتر مجانی و بدون غرض بدهد؟ آمریکا برای منافقین فقط در یک خرید ۱۷۰۰ کامپیوتر داده و محموله وارد آلبانی شده است یعنی  ۱۷۰۰ دستگاه دروغ پخش کن یعنی باران دروغ بر سر مردم ایران ببارد آنها واقعا در اهداف خود در زدن ایران به زمین جدی هستند.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با تبیین ابعاد ارائه اینترنت توسط شرکت استارلینک به مردم ایران اظهار داشت: شرکت استارلینک شرکت غیردولتی است، از دولت آمریکا پول گزافی گرفته و حاضر شده در ایران اینترنت پرسرعت بدهد اما شرط کرده که هزینه ایستگاه‌های زمینی را باید خودتان پرداخت کنید، آمریکا متعهد شده هم هزینه احداث ایستگاه را پرداخت کند و هم به کشور میزبان هزینه استفاده از خاک آن کشور علیه ایران را پرداخت کند.

آیت‌الله عاملی افزود: متاسفانه تا حال دو همسایه ما به ما خیانت کرده و با اخذ وجه سنگین از آمریکا اجازه احداث ایستگاه برای استارلینک را داده‌اند، من اسم آنها را نمی‌گویم تا روابط دو کشور ضربه نخورد ولی این را باید بدانیم که در دنیای معاصر کشور دوست معنی ندارد و هر کشور به دنبال منافع خود است و باید خودمان به دنبال حفظ کشور از گزند دشمنان خطرناک باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: بزرگترین سلاح ما برای حفظ کشور بصیرت ملت و تکریم ملت است. ملت بصیر همیشه در صحنه حضور دارد و هرگاه ملت در صحنه حاضر باشد هیچ فریب کاری نمی تواند برنامه های شوم خود را پیش ببرد.

وی خاطرنشان کرد: از اطلاعیه دوم وزارت اطلاعات معلوم شد که تروریست‌ها از چند کشور به ایران وارد شده‌اند، طبعاً هر ایرانی غیور از خود می‌پرسد وقتی با یک ضعف کوچک امنیتی بیگانگان اینگونه به کشور ما جهت برانداختن خون می‌ریزند، اگر خدای نکرده امنیت به طور کامل به هم بریزد در آن صورت چه لشکر عظیمی از تروریست‌های بیگانه به کشور ما روانه خواهند شد؟.

آیت‌الله عاملی یادآورشد: در حوادث اخیر در خارج از کشور در چندین کشور راهپیمایی ایرانیان خارج از کشور علیه جمهوری اسلامی توسط آمریکا، اسرائیل و متحدین آنها راه‌اندازی شد، همه این اجتماعات یک خصوصیت مهم داشت که ملت ما باید از آن آگاه شود و آن بالا رفتن سه پرچم تجزیه‌طلبی در این اجتماعات بود. این مساله حجت را بر هر ایرانی که دل در گرو ایران عزیز دارد تمام می‌کند و معنای آن این است که زوال جمهوری اسلامی مساوی با زوال ایران است. البته این نکته مهم برای آن دسته از ایرانی‌ها خطیر است که حاضر به فروش ایران عزیز نیستند.

امام جمعه اردبیل با تاکید بر اینکه خطبه‌های نماز جمعه محل طرح مشکلات ملت ماست، به عدم پرداخت بیمه کشاورزان دیم‌کار اشاره کرد و گفت: کشاورزان تا ۳۰ آبان فرصت کشت دارند، تاخیر در این باب اصلاً روا نیست.

وی با اشاره به کمبود داروهایی مثل آنتی‌بیوتیک کودکان و داروی بیماران خاص که جایگزین ندارد، از رئیس‌جمهور خواست مقصر اصلی در این خصوص را به دستگاه قضایی معرفی و برای رفع کمبود تلاش بیشتری نماید.

آیت‌الله عاملی اظهار کرد: جمع زیادی از جوانان و فارغ‌التحصیلان بیکار نوشته مفصلی فرستاده و خواسته‌اند از بکارگیری بازنشسته‌ها در ادارات و امورات دولتی اجتناب شود ، اجاره بها و رهن اجاره اخیراً بسیار بالا رفته و اقشار ضعیف مستاجر را در استیصال کامل قرار داده است.

وی با بیان اینکه با کد ملی به راحتی می‌توان تشخیص داد چه کسی مستاجر است، یادآورشد: دولت محترم در این باب حداقل با تسهیلات ارزان قیمت به داد این قشر برسد.

خطیب نماز جمعه اردبیل اضافه کرد: جای هزاران جای تاسف است که سیستم وضع مالیات بر خانه‌های خالی نه در دولت قبلی و نه در دولت فعلی حالت بازدارنده پیدا نکرد با کد ملی به راحتی می‌توان تشخیص داد چه کسی خانه‌های متعدد و اضافی دارد.

منبع: ایرنا

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا