اخباراردبیلداغستان

اردبیل با شهر ماخاچ قلعه جمهوری داغستان خواهرخوانده می‌شود‌

دبیر اتاق بازرگانی استان اردبیل گفت: در قالب سفر هیئت اقتصادی به جمهوری داغستان رایزنی‌هایی انجام شد تا اردبیل با ماهات قعله جمهوری داغستان خواهرخوانده شود.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز ، حسین وثوقی ایرانی ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به تشریح اهداف سفر هیئت اقتصادی اردبیل به جمهوری داغستان اظهار داشت: در سفر به جمهوری داغستان با نخست‌وزیر این جمهوری جلسه ویژه برگزار کردیم که به مناسبت‌های فرهنگی اردبیل و ماهات قلعه داغستان اشاره شد که طبق توافقات صورت گرفته هفته فرهنگی شهر اردبیل در ماهات قلعه داغستان برگزار می‌شود و هفته فرهنگی ماهات قلعه را نیز در اردبیل برگزار می‌کنیم.

وی بیان کرد: یکی از درخواست‌های ما از نخست‌وزیر جمهوری داغستان راه‌اندازی انبار و اسکله اقتصادی ویژه ایران در بندر ماهات قلعه بود که در کنار این موضوع نیز بررسی موضوع سرمایه‌گذاری در حوزه‌های کشتارگاه، نیروگاه و سردخانه میوه مورد تبادل قرار گرفت که قرار شد طرفین از ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری هم استفاده کنند.

دبیر اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی اردبیل افزود: طبق رایزنی‌های انجام شده با نخست وزیر ماهات قلعه مقادمات خواهرخواندگی اردبیل با این شهر به انجام رسید که امیدواریم با انجام این کار نیز مناسبت های فرهنگی و مبادلات تجاری بین دو شهر افزایش یابد.

وثوقی ایرانی گفت: توافق برای ایجاد سردخانه میوه 3 هزار تنی توسط سرمایه‌گذار ایرانی در جمهوری داغستان، توافق برای احداث یک واحد تولیدی بزرگ به منظور تولید انرژی برق از زباله و نیز اعزام و پذیرش هیئت به صورت مستقل به داغستان و اعلام همکاری برای توسعه صنعت توریسم گردشگری یکی از مواردی بود که در جلسات هیئت اقتصادی با مسئولان داغستان مطرح شد.

وی اظهار کرد: امیدواریم که با این سفر مناسبت‌های فرهنگی و گردشگری بین این دو شهر افزایش یافته و بتوانیم میزبان گردشگرانی باشیم که از داغستان به اردبیل سفر کرده و در واقع در راستای توسعه صنعت گردشگری حائز اهمیت بوده و نیز پیگیری‌های لازم برای تحقق این امر صورت می‌گیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا