آذربایجاناخبارایرانعمومی

ینی مساوات:بانک مرکزی جمهوری آذربایجان «رویال بانک» این کشور را در سال ۲۰۱۲ بخاطر نقض تحریم ایران تعطیل کرد

پایگاه اینترنتی روزنامه « ینی مساوات» فاش کرد علت تصمیم بانک مرکزی جمهوری آذربایجان در لغو مجوز و تعطیلی « رویال بانک» این کشور در سال ۲۰۱۲، همکاری این بانک با ایران در دوره تحریم بوده است.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،«ینی مساوات» در مطلبی در خصوص مطرح شدن نام « احمد محمدوف» ، مدیر شعبه مرکزی « آذر ترک بانک» در پرونده ر ضا ضراب، تاجر ترکیه ای تحت محاکمه در آمریکا در ارتباط با پولشویی برای ایران، نوشت : « رضا ضراب به هنگام دستگیر شدن در ترکیه در سال ۲۰۱۳ نیز به وجود ارتباطاتش با عواملی در جمهوری آذربایجان اعتراف کرده بود و اکنون هم در پرونده رضا ضراب در آمریکا از فردی به نام احمد محمدوف نام برده شده است.»
ینی مساوات افزوده است : « احمد محمدوف، فرزند المار محمدوف، مدیر پیشین « بانک بین المللی جمهوری آذربایجان» ارتباط خود با رضا ضراب را رد کرده و گفته است فرد هم نامی که در این پرونده از وی اسم برده شده است، وی نیست. اما، باید در نظر داشت که بخاطر شستشوی پول های کثیف ایران، یکی از بزرگترین بانک های جمهوری آذربایجان، «رویال بانک» در آن زمان ( جولای ۲۰۱۲) منحل شده بود. »
ینی مساوات تاکید کرده است : « در آن زمان، لغو مجوز «رویال بانک» براساس اطلاعاتی که سرویس های ویژه آمریکا در اختیار همکاران آذربایجانی خود قرار دادند، باطل شد.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا