اخبارعمومیگرجستان

افزایش بدهی های خارجی گرجستان

 بدهی خارجی دولت گرجستان برای اواخر ماه نوامبر سال جاری ۶۱٫۶۶ میلیون دلار افزایش یافت و مجموع بدهی های خارجی این کشور به پنج میلیارد و ۶۳ میلیون دلار رسید.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از آپا، وزارت دارایی گرجستان اعلام نمود ، پنج میلیارد و ۲۰ میلیون دلار از مجموع بدهی های این کشور مربوط به دولت است و بیشترین بدهی دولت گرجستان به آلمان و ژاپن بوده و به ترتیب ۲۹۲٫۷ و ۲۱۰ میلیون دلار را تشکیل می دهد.
میران درآمدهای دولت در مقابل رقم بدهی خارجی این کشور ناچیز است ، برای مثال درآمد حاصل از بودجه دولت در هشت ماه امسال به ۸۱۸٫۵ میلیون دلاری و هزینه های دولت نیز به ۷۴۴٫۹ میلیون دلاری رسید.
در حال حاضر هر یک دلار معادل ۲٫۵ دلاری (واحد پول گرجستان) است. به این ترتیب درآمد دولت در هشت ماهه سال ۲۰۱۷ حدود ۳۲۸ میلیون دلار بوده است.
دولت گرجستان همچنین ۱۳۸٫۷میلیون دلار به فرانسه بدهی دارد، همچنین به کشورهای ترکیه ، روسیه و ارمنستان به ترتیب ۱۷٫۲ ، ۷۲٫۵ و ۱۰٫۳ میلیون دلار بدهکار است.
این گزارش می افزاید بدهی دولت گرجستان به جمهوری آذربایجان در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته تغییر نیافته و ۸٫۹۹ میلیون دلار است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا