ایرانگرجستان

وزیر خارجه گرجستان اعلام کرد: موقتی بودن لغو سفر بدون ویزای ایرانیان به گرجستان

وزیر امور خارجه گرجستان اعلام کرد که لغو سفر ایرانیان به گرجستان بدون ویزا موقتی است و هیچ نکته نگران‌کننده‌ای وجود ندارد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، مایا پانجیکیتزه، وزیر امور خارجه گرجستان روز چهارشنبه گفت: این تصمیم وزارت امور خارجه نیست. این تصمیمی است که کمیسیون مسوول مسائل مهاجرتی آن را اتخاذ کرد و ریاست این کمیسیون بر عهده وزیر دادگستری است.

به گزارش پایگاه خبری آذرنیوز، وی افزود که سیاست مهاجرتی که تاکنون وجود خارجی نداشت در حال توسعه است.

وزیر امور خارجه گرجستان گفت: چالش‌های جدیدی وجود دارد که نیازمند تهیه و تنظیم چنین سیاستی است. رژیم ویزا که به طور یک‌جانبه از طرف گرجستان لغو شد باید مورد بررسی مجدد قرار گیرد و اصلاح شود. ارتباطات بدون ویزا با ایران به عنوان بخشی از این پروسه پیچیده به حالت تعلیق در آمد.

مایا به این نکته اشاره کرد که این توافق در سال 2012 نیز به صورت یک‌جانبه از جانب تهران به حالت تعلیق در آمد و پس از آن اختلالی رخ نداد.

وزیر امور خارجه گرجستان گفت که ایرانیان با مشکلی مواجه نخواهند شد و هم در کنسولگری گرجستان هم در مرز می‌توانند ویزا بگیرند.

او در پایان اظهاراتش گفت که گرجستان به حفظ روابط خوب با همسایگانش از جمله ایران علاقه‌مند است.

گرجستان روز سه‌شنبه اعلام کرد که ورود بدون ویزا برای اتباع ایران را لغو کرده است.

ایراکلی وکوآ، سخنگوی وزارت امور خارجه گرجستان به خبرگزاری فرانسه گفت که این کشور‌”به صورت یک‌جانبه، سفرهای بدون ویزا با ایران را لغو کرده است.”

وی افزود: از تاریخ اول ژوییه (10 تیر) شهروندان ایرانی باید برای ورود به خاک گرجستان ویزا دریافت کنند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا