آذربایجاناخبارایران

سردبیر نشریه ˈنبضˈ جمهوری آذربایجان:موفقیت های ایران در همه عرصه ها مرهون اندیشه بلند امام خمینی است

ˈقربان جبراییلˈ سردبیر نشریه ˈنبضˈ جمهوری آذربایجان،موفقیت های بزرگ ایران در عرصه های مختلف علمی ، فرهنگی ، اقتصادی ، سیاسی و نظامی را مرهون اندیشه والای امام خمینی (ره) دانست.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، وی که در آستانه بیست و پنجمین سالگرد ارتحال معمار کبیر انقلاب اسلامی افزود: برگزاری آیین های پرشکوه گرامیداشت سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی نشان دهنده عمق علاقه و رغبت مسلمانان جهان بویژه مردم ایران به این عالم دینی و شخصیت بزرگ تاریخی است.

سردبیر نشریه نبض جمهوری آذربایجان با یادآوری خاطره حضور خود به همراه جمعی از مدعوین آذربایجانی در پانزدهمین سالگرد ارتحال امام خمینی( ره) در تهران ، سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در آن مراسم و همچنین اظهارات خانواده های جانبازان و شهدای انقلاب اسلامی در دیدار با مقام معظم رهبری را نشان دهنده شکست ناپذیر بودن انقلاب اسلامی ایران و پیوند مستحکم ملت با آرمانهای انقلاب دانست.

این نویسنده آذری در تشریح شخصیت والای امام راحل یادآور شد : وقتی نام انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی مطرح می شود ، انسان بلافاصله به یاد امام خمینی(ره) می افتد و زمانی که در باره این شخصیت بزرگ تاریخی صحبت می شود، موضوع بلاواسطه به انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ارتباط پیدا می کند.

وی موفقیت ها و دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در زمینه های مختلف صنعتی ، کشاورزی ، علمی ، فرهنگی و آموزشی در 35 سال گذشته را کارنامه ای خواند که ملت ایران با سربلندی در آزمون بزرگ انقلاب اسلامی به پیشگاه امام راحل عرضه کرده اند.

قربان جبراییل رابطه نزدیک امام خمینی ( ره) با اقشار مختلف جامعه قبل از انقلاب اسلامی و تداوم این ارتباط پس از استقرار نظام جمهوری اسلامی در ایران را از زوایای مهم و قابل بررسی در شخصیت والای امام راحل ارزیابی کرد.

وی ، برگزاری همه پرسی در باره نوع حکومت و قانون اساسی جمهوری اسلامی در ابتدای انقلاب را نشان دهنده طرفداری ایشان از حق انتخاب و آزادی ملت ایران در تعیین سرنوشت خود دانست و افزود: چنانچه شخصیت دیگری غیر از امام خمینی ( ره) رهبری انقلاب را بر عهده داشت، پس از پیروزی انقلاب می توانست الگوی حکومتی خود را بدون برگزاری رفراندوم بر ملت تحمیل کند. حال آن که امام خمینی (ره) برگزاری رفراندوم برای تثبیت حق تعیین سرنوشت ملت و استقرار نظام حکومتی بر اساس رای ملت را ضروری دانستند.

ˈ گذشت زمان نیز نشان می دهد که این طرز تفکر امام (ره) درست بوده و ملت ایران امروز نیز به تقویت و پاسداری از جمهوری اسلامی که خود انتخاب کرده است، ادامه می دهد. ˈ

سردبیر نشریه نبض در پایان ، ساده زیستی امام راحل را با وجود جایگاه رفیع ایشان به عنوان یک رهبر دینی، انقلابی، سیاسی و حکومتی از کیفیت های ممتاز شخصیت ایشان توصیف کرد و افزود: ساده زیستی امام خمینی (ره) نشان می دهد که ایشان خود را از مردم جدا نکرد و یک روحانی واقعی و شخصیتی واقعا اسلامی بوده اند که زندگی ایشان در عین سادگی، غرور برانگیز بوده است.

وی با یادآوری مشاهدات عینی خود در سفر سال های پیش به ایران ، زندگی امام راحل را به حدی ساده توصیف کرد که حتی امروز نیز نیروهای ضد انقلاب در نقاط مختلف جهان نمی توانند در باره این شخصیت تاریخی کوچکترین نقطه تاریکی را پیدا کنند .

انتهای پیام/د

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا