آذربایجاناخبارایران

دعوت سفیر ایران از سرمایه گذاران جمهوری آذربایجان برای حضور در منطقه آزاد ماکو

 سفیر جمهوری اسلامی ایران در باکو پس از بازدید از منطقه آزاد اقتصادی ماکو، از فعالان اقتصادی جمهوری آذربایجان برای سرمایه گذاری در این منطقه دعوت کرد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز ، ˈمحسن پاک آیینˈ روز چهارشنبه در دیدار با ˈحسین فروزانˈ مدیر عامل منطقه آزاد ماکو، موقعیت جغرافیایی مناسب، داشتن معادن غنی، زمین های کشاورزی مستعد و قرار گرفتن در مسیر ترانزیتی ایران به اروپا را از جمله محاسن و مزایای این منطقه آزاد شمال غرب کشور برشمرد.

وی گفت: منطقه آزاد ماکو از ظرفیت بسیار مناسبی برای سرمایه گذاری برخوردار است و در این راه تعامل سرمایه گذاران و مسوولان منطقه می تواند موجب توسعه اقتصادی در این منطقه شود.

پاک آیین تصریح کرد: تلاش می کنیم موانع رشد و توسعه منطقه آزاد ماکو را شناسایی و کاهش دهیم تا همکاری ها برای حضور بیش از پیش فعالان اقتصادی در استان آذربایجان غربی افزایش یابد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو نیز در این دیدار با اشاره به ظرفیت های اقتصادی منطقه گفت: منطقه آزاد ماکو مشتمل بر سه شهرستان ماکو، شوط و پلدشت به عنوان بزرگ ترین منطقه آزاد کشور، هم اکنون آماده پذیرش سرمایه گذاران داخلی و خارجی در حوزه های مختلف به ویژه حوزه صنعتی است.

فروزان افزود: زیر ساخت های لازم به خصوص در حوزه حمل و نقل برای توسعه اقتصادی این منطقه در حال آماده سازی است و در سال جاری بخشی از آنها آماده بهره برداری می شود.

وی با اشاره به همجواری منطقه آزاد ماکو با جمهوری آذربایجان گفت: منطقه ی آزاد ماکو از گسترش و تعمیق مناسبات و همکاری با کشورهای همسایه از جمله جمهوری آذربایجان و ترکیه استقبال می کند.

مدیرعامل سازمان منطقه ی آزاد ماکو ابراز امیدواری کرد: روابط و مراودات میان جمهوری آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران به ویژه در منطقه آزاد ماکو به سطحی برسد که بتواند به عنوان یک الگو در منطقه و حتی جهان مطرح شود که لازمه تحقق این هدف، گسترش همکاری ها و مراودات میان دو طرف است.

انتهای پیام/د

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا