آذربایجاناخبار

ریچارد مورنینگستار: «هدف من دخالت در امور داخلی جمهوری آذربایجان نبود»

ریچارد مورنینگستار سفیر آمریکا در جمهوری آذربایجان در پی واکنش های مختلف در خصوص اظهارات خود گفته است: «هدف من دخالت در امور داخلی نبود. 

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از آپا، ریچارد مورنینگستار سفیر آمریکا در جمهوری آذربایجان در پی واکنش های مختلف در خصوص اظهارات خود گفته است: «هدف من دخالت در امور داخلی نبود. واکنش های مختلف در خصوص اظهارات خود را خواندم. افراد زیادی با اظهارات من موافق بوده و افراد زیادی هم مخالف بوده اند. همچنین بعضی ها با قسمتی از سخنان من موافقت نموده، ولی بعضی ها اصلا موافقت نکردند. هم می توانند با من موافق باشند و هم می توانند موافق نباشند. هر کسی می تواند نظر خود را بازگو نماید. هدف اصلی من، بیان موضعی متوازن است.اگر در پی این اظهارات، میان نمایندگان مردم و دولتمردان هر گفتگوئی با نیت سالم آغاز شود، این موجب خوشنودی خواهد بود. این نوع گفتگوها و مباحثات، بخشی از جامعه محسوب می گردد. من می خواستم پیشرفت آذربایجان در بیست سال اخیر را به طور ویژه بیان نمایم. امیدوارم که در بیست سال آینده، پیشرفت ها بیشتر خواهد شد.

به نظر من، هر مرگ و هر حادثه ای که به مرگ منجر می شود، یک فاجعه است. این حادثه بار دیگر نشان می دهد که مسأله قره باغ باید در چارچوب صلح حل و فصل شود. من درک می کنم که کشته دادن در طول این چند سال برای آذربایجان بسیار سنگین است. ما باید برای حل این مشکل همه سعی خود را به کار گیریم. حل و فصل این مناقشه از راه صلح و گفتگو بسیار ضروری است. رؤسای جمهور آذربایجان و ارمنستان نیز باید در این خصوص دیدگاه های خود را بیان کنند. ما برای رسیدن به توافق نامه صلح باید کار کنیم.»

انتهای پیام/د

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا