آذربایجاناخبارروسیه

باکو محتاطانه از مسکو انتقاد کرد

­وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان ، توضیح وزارت خارجه روسیه درباره سفر نمایندگان دوما و سایر شهروندان این کشور به قره باغ کوهستانی را ” بی تاثیر” دانست.
به گزارش  مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از خبرگزاری رسمی آذرتاج ، واحد مطبوعاتی وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان در پاسخ ( محتاطانه ) به سوال رسانه های جمعی نوشت : « کاربرد عبارت ” تمامی طرف های مناقشه” ( شناسایی ارامنه قره باغ به عنوان یکی از طرف های مناقشه قره باغ) در توضیح وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه درباره سفر غیرقانونی نماینده دوما و سایر شهروندان روسیه به اراضی اشغالی (جمهوری) آذربایجان به همراه “آنا آکوپیان” همسر نخست وزیر ارمنستان ، مایه تعجب است.”
وزارت خارجه جمهوری آذربایجان افزوده است : ” وزارت خارجه روسیه به عنوان یکی از کشورهای ریاست کننده بر گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا ، خیلی خوب می داند که این مناقشه دو طرف دارد که ارمنستان و (جمهوری) آذربایجان هستند. در بیانیه نهایی نشست شورای وزیران سازمان امنیت و همکاری اروپا در هلسینکی در سال ۱۹۹۲ و نیز در سایر اسناد ، ارمنستان و (جمهوری) آذربایجان به عنوان طرف های این مناقشه شناخته شده اند. هم اکنون نیز با میانجیگری روسای گروه مینسک ، مذاکرات در همین چارچوب جریان دارد. باور داریم که این توضیح وزارت خارجه روسیه ، در مقابل حضور “سوتلانا ژورووا” ، معاون اول کمیته روابط بین المللی دوما در این سفر خرابکارانه و غیرقانونی و مخل مذاکرات جاری برای حل صلح آمیز مناقشه ( قره باغ) ، دارای تاثیر نیست. »

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا