روسیهگرجستان

روسیه فعالیت مرکز نظامی بیولوژیک آمریکا در گرجستان را نگران کننده خواند

گنادی اونیشنکو معاون امور پیشگیری از بیماری های واگیر وزارت بهداشت روسیه از فعالیت یک مرکز نظامی بیولوژیک آمریکا در گرجستان ابراز نگرانی کرد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، اونیشنکو روز دوشنبه گفت: توضیحاتی که مقام های گرجستانی در باره فعالیت این مرکز نظامی آمریکایی در کشور خود داده اند، بر نگرانی روسیه افزوده است.

وی افزود: بدیهی است که این یک تهدید مستقیم محسوب می شود.

معاون امور پیشگیری از بیماری های واگیر وزیر بهداشت روسیه گفت: اگر انسان مجهز به سلاح باشد، بدون شک با کمک آن رهبری یک گروه موسیقی را برعهده نخواهد گرفت.

وی افزود: وجود دستگاه های پیشرفته در این مرکز نظامی و فعالیت باکتری شناسان نظامی آمریکایی در این آزمایشگاه، سیاست های دولت گرجستان را مشکوک تر می کند.

آونیشینکو گفت: مقام های گرجستانی در پاسخ به اظهار نگرانی ما از فعالیت این مرکز نیروی دریایی آمریکا در گرجستان، اظهارنظرهای عجولانه کردند که به هیچ وجه متقاعد کننده نبود.

وی افزود: این اظهارات مقام های گرجی شک ما را در باره ماهیت فعالیت مرکز بیولوژیک آمریکا در این کشور تشدید می کند و احتمال این که مرکز مذکور خارج از کنترل وزارت بهداشت گرجستان فعالیت می کند را افزایش می دهد.

وزارت بهداشت روسیه پیش تر هم نسبت به فعالیت مرکز بیولوژیکی نظامی آمریکا در گرجستان ابراز نگرانی کرده و از هفته گذشته کنترل بر مواد غذایی وارداتی از این کشور افزایش یافته است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا