اخبارترکیهعمومی

ابراز امیدواری اردوغان برای حل مسایل بوجود آمده میان ترکیه و آمریکا در آینده نزدیک

­رجب طیب اردوغان، رییس جمهوری ترکیه ابراز امیدواری کرد در مدتی کوتاه ، مسایل فیمابین ترکیه با آمریکا حل و روابط متناسب با روح همکاری استراتژیک در زمینه های سیاسی و اقتصادی میان دو طرف برقرار شود.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از خبرگزاری دولتی آناتولی، رجب طیب اردوغان در نخستین اجلاس مجلس ترکیه در دوره تغییر نظام حکومتی ترکیه به نظام ریاستی گفت : « ما در مبارزه حقوقی و دیپلماتیک با تحریم های ناشی از کج فهمی (آمریکا) که به بهانه محاکمه یک راهب بخاطر ارتباطش با سازمان های تروریستی اعمال شده، مصمم هستیم.»
اردوغان گفت : « همکاری با روسیه را نیز تقویت خواهیم کرد. برای برهم زدن روابط ما با روسیه ، تحریک های زیادی شد. اما، با عقل سلیم و خونسردی متقابل ، از روی این مشکلات عبور کردیم. ان شاء الله در دوره پیش رو ، فضای همکاری با روسیه را تقویت خواهیم کرد. »
اردوغان همچنین درباره اقدامات نظامی ترکیه در عراق گفت : « هدفمان پاکسازی کامل سینجار و قندیل از سازمان های تروریستی است. »
رییس جمهوری ترکیه درباره بحران اقتصادی در این کشور نیز گفت : « با عملیات شبانه تلاش کردند اقتصاد ما را فرو بپاشانند. به اذن خداوند این حمله را نیز دفع می کنیم.»
اردوغان درباره تغییر نظام حکومتی ترکیه به نظام ریاستی نیز گفت : « البته، همانند هر دوره انتقالی ، در این دوره نیز برخی مشکلات می تواند وجود داشته باشد. در صورت بروز هر مشکلی ، به سرعت اقدام و آن را حل می کنیم. اما، این قبیل مشکلات و امواجی که اصلا هم وضعیت واقعی کشور و اقتصادمان را منعکس نمی کنند، بیشتر به چشم می آیند.»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا