آذربایجاناخبارعمومی

همکاری موسسه جدیدالتاسیس الهیات جمهوری آذربایجان با دانشگاه النهضه مصر

­موسسه جدیدالتاسیس الهیات جمهوری آذربایجان که به عنوان جایگزینی برای تحصیلات عالیه طلاب و روحانیون این کشور در حوزه های علمیه شیعه و سایر مراکز آموزش عالی دینی خارجی دایر شده است، با دانشگاه النهضه مصر همکاری خواهد کرد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از پایگاه اینترنتی ” مدرن” ، محمد حسام الدین، مدیر دانشگاه النهضه مصر در سفر به جمهوری آذربایجان، با جیحون محمدوف، مدیر ” موسسه الهیات جمهوری آذربایجان” دیدار کرد.
جیحون محمدوف بر تبادل تجربه با کشورهای مسلمان از جمله کشورهای عرب تاکید کرد.
محمد حسام الدین، مدیر دانشگاه النهضه مصر نیز با ابراز خشنودی از تاسیس ” موسسه الهیات جمهوری آذربایجان” ، اهداف این موسسه را عالی ارزیابی کرد.
مدیر دانشگاه النهضه مصر با ارایه گزارشی درباره این دانشگاه ، بر برقراری روابط با موسسه الهیات جمهوری آذربایجان، تبادل تجربه و فعالیت مشترک در زمینه تدریس زبان عربی تاکید کرد و گفت زبان آذربایجانی نیز در دانشگاه النهضه تدریس خواهد شد.
حسام الدین با اشاره به روابط تاریخی دو کشور گفت : « خودم را به جمهوری آذربایجان خیلی نزدیک احساس می کنم. میان ملت های ما آداب و سنن مشترکی وجود دارد. »
مدیر دانشگاه النهضه مصر، مدیر موسسه الهیات باکو را برای سفر به مصر دعوت کرد. دو طرف تصمیم گرفتند در آینده نزدیک میان این دو مرکز آموزشی همکاری آغاز شود.
همچنین به گزارش خبرگزاری رسمی آذرتاج، مدیر دانشگاه النهضه مصر با کمال عبدالله ، مدیر دانشگاه زبان های باکو دیدار کرد.
کمال عبدالله در این دیدار گفت : « در دانشگاه ما اساتیدی از کره و چین و فرانسه و سایر کشورها فعالیت می کنند. ما می خواهیم از دانشگاه النهضه مصر هم استاد دعوت کنیم. »

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا