اخبارترکیهعمومی

رهبر حزب وطن ترکیه: مشکلات اقتصادی و امنیتی آینده ترکیه را تهدید می کند

 دوغو پرینچک رهبر حزب وطن و نامزد این تشکیلات سیاسی در انتخابات ریاست جمهوری ترکیه گفت: سال های پیش رو برای ترکیه دوره بسیار سختی خواهد بود چرا که تهدیداتی امنیتی ـ اقتصادی خارجی به ویژه از سوی آمریکا و رژیم صهیونیستی کشور را تهدید می کند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، پرینچک در گفت و گو با شبکه اولوسال اظهار کرد: احتمال بروز کودتایی از درون نیروهای مسلح ترکیه بسیار ضعیف است چرا که بیش از ۳۰ هزار عامل گروه گولن از درون ارتش پاکسازی شده اند اما تهدیداتی اعم از امنیتی، اقتصادی و اجتماعی با هدایت کشورهای خارجی در ترکیه در ترکیه محتمل است.
وی بیان کرد: در حال حاضر تهدیداتی از دریای مدیترانه و اژه توسط آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه کشور وجود دارد و به همین دلیل وظیفه ما ترسیم یک نظام حکومتی است که با چالش های اقتصادی و تهدیدات خارجی مبارزه کرده و تضمینی برای وحدت جامعه شود.
وی تاکید کرد: به جای بحث کردن در خصوص کودتا، باید نظام وحدت ملی متشکل از احزاب عدالت و توسعه، جمهوری خواه خلق، حرت ملی و حزب وطن در راستای مقابله با چالش های پیش روی کشور ایجاد شود و گر نه امنیت ملی کشور در دوره پیش رو به صورت جدی با مخاطراتی مواجه خواهد شد.
مقامات حزب حاکم ترکیه و احزاب نزدیک به آنها از جمله حزب حرکت ملی و حزب وطن بارها در مواضع خود تاکید کرده اند که افزایش نرخ ارز و بهره بانکی یک حربه اقتصادی خارجی علیه کشور است که روند آن پس از کودتای نافرجام جولای ۲۰۱۶ شدت گرفت.
رجب طیب اردوغان ماه گذشته میلادی طی اظهاراتی، افزایش نرخ بهره بانکی را مادر تمام شیاطین دانست و آن را در کنار افزایش نرخ ارز، توطئه ای علیه دولت و حزب حاکم ترکیه با هدایت و اقدام دولت های خارجی عنوان کرد.
وی تاکید کرد: اگر مردم در انتخابات به من بگویند که به راه خود ادامه دهم، من می‌گویم که در جنگ با این نفرین نرخ بهره، پیروز خواهم شد چرا که به اعتقاد من نرخ بهره، پدر و مادر تمام شیاطین است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا