آذربایجاناخبارعمومی

وزارت انرژِی جمهوری آذربایجان؛باکو به تعهدات خود در قبال اوپک پایبند است

وزارت انرژی جمهوری آذربایجان اعلام کرد، باکو به تعهدات خود در زمینه کاهش حجم تولید روزانه نفت در قبال سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) پایبند است و تاکنون نیز آن را اجرا کرده است.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،وزارت انرژی جمهوری آذربایجان با اعلام این مطلب افزود: میزان استخراج روزانه نفت در جمهوری آذربایجان در ماه می امسال ، ۸۰۱ هزار بشکه بود که ۷۴۸ هزار بشکه از آن را نفت خام و ۵۳ هزار بشکه از آن را میعانات تشکیل می داد.
این کشور همچنین در ماه یاد شده ، روزانه ۶۳۵ هزار بشکه نفت خام ، ۵۳ هزار بشکه میعانات و ۱۷٫۸ هزار بشکه فرآورده نفتی صادر کرد.
بنا به این گزارش ، در ماه ژانویه سال جاری میلادی حجم استخراج روزانه نفت در جمهوری آذربایجان ۸۱۴,۶ هزار بشکه ، در ماه فوریه ۸۰۶ هزار بشکه ، در ماه مارس ۷۹۴ هزار بشکه و در ماه آوریل ۷۸۵,۷ هزار بشکه بود.
جمهوری آذربایجان در سال ۲۰۱۷ به طور متوسط روزانه ۷۸۱٫۹ هزار بشکه نفت تولید کرده است.
کشورهای عضو اوپک، ۳۰ نوامبر سال ۲۰۱۶ میلادی در خصوص کاهش روزانه ۱٫۲ میلیون بشکه حجم استخراج نفت و تعیین سقف مجموع استخراج ۳۲٫۵ میلیون بشکه در روز به توافق رسیدند.
۱۰ دسامبر همان سال میان کشورهای عضو اوپک و ۱۱ کشور غیر عضو از جمله جمهوری آذربایجان توافقنامه کاهش ۵۵۸ هزار بشکه مجموع استخراج روزانه نفت امضا شد.
شورای وزیران اوپک در نوامبر سال ۲۰۱۷ میلادی در مورد تمدید مدت توافقنامه میان کشور های عضو این سازمان و کشورهای غیر عضو در باره کاهش حجم تولید روزانه نفت تا پایان سال ۲۰۱۸ میلادی ،توافق کردند.
سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) متشکل از کشورهای ایران، الجزایر، عراق، کویت، لیبی، نیجریه، قطر، عربستان، امارات متحده عربی، اکوادور، آنگولا و ونزوئلا است.
مقر این سازمان از بدو تأسیس در سال ۱۳۳۹ در ژنو بود و در سال ۱۳۴۴ به شهر وین در کشور اتریش انتقال یافت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا