آذربایجاناخبارایرانعمومینخجوان

فعالیت 24 ساعته گذرگاه های مرزی ایران و نخجوان بررسی شد

محمد مهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی و فامیل سید اف وزیر اقتصاد نخجوان فعالیت 24 ساعته گذرگاه های مرکزی جمهوری اسلامی ایران و این جمهوری خودمختار را بررسی کردند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،خبرگزاری ‘آپا ‘ روز پنجشنبه گزارش داد : در این دیدار ضرورت فعالیت 24 ساعته گذرگاه مرزی پلدشت میان ایران و جمهوری خودمختار نخجوان بررسی شد.
شهریاری بر ضرورت گسترش همکاری های دوجانبه با هدف استفاده از امتیازات گمرکی و تسهیلات در گذرگاههای مرزی تاکید کرد.
وی با اشاره به ظرفیت های تولیدی استان آذربایجان غربی گفت : در این استان برای کشاورزی ، دامداری ، تولید عسل و نیز محصولات صنعتی فرصت های تولیدی مهم وجود دارد و آماده برای همکاری با نخجوان در این حوزه ها هستیم .
استاندار آذربایجان غربی از سطح روابط این استان با جمهوری خودمختار نخجوان ابراز رضایت کرد و افزود: هر دو طرف باید از این روابط به نحو احسن بهرمند شوند.
فامیل سید اف نیز با اشاره به سطخ روابط خوب جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان گفت : بازرگانان نخجوانی نیز علاقمند به گسترش همکاری و روابط با ایران هستند.
وی نیز بر ضرورت فعالیت 24 ساعته گذرگاه مرزی پلدشت تاکید کرد و گفت : این مساله در حال حاضر در دست بررسی است و فعالیت 24 ساعته این گذارگاه به توسعه روابط طرفین تحرک خواهد بخشید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا