اخبارارمنستان

نقش لابی ارمنی در انتخابات پیش روی ارمنستان؛ آیا سارکیسیان گزینه مطلوب پاریس و لابی ارمنی است؟

آرپینه آوانیسیان، معاون پارلمان ارمنستان در حالی از برگزاری انتخابات نخست وزیری در ۱۷ آوریل سال جاری خبر داده است که سرژ سارکیسیان رئیس جمهور این کشور همزمان با این اظهارات عازم فرانسه شده است.

 به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، آیکازن گاگریان تحلیلگر مسائل سیاسی در ارمنستان، سفر رئیس جمهور ارمنستان به پاریس و دیدار با امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه را اتفاقی ندانسته و آن را با موضوع احتمال انتصاب وی به سمت نخست وزیر ارمنستان در ارتباط می داند.

وی می افزاید: علی رغم وابستگی شدید سرژ سارکیسیان به روسیه می توان گفت که در چنین شرایطی سفر وی به اروپا و استحمام در آب مقدس همانند روسای جمهور قبلی این کشور (لئون ترپطروسیان- روبرت کوچاریان) نشان از همکاری های پشت پرده ارامنه و مسیحیان فرانسوی در استفاده از قدرت و لابی گری دارد. به طوری که سفر وی به فرانسه و دیدار با مقامات این کشور نیز به مثابه حمایت پاریس از انتخاب سرژ سارکیسیان به عنوان نخست وزیر جدید این کشور تلقی می شود.

وی با اشاره به این سفر و ناآرامی های اخیر ارمنستان که خواب را از چشمان رئیس جمهور ارمنستان گرفته عنوان کرد: بر این اساس می توان گفت سرژ سارکیسیان برای تصاحب سمت نخست وزیری ارمنستان دندان تیز کرده و تیم انتخاباتی خود را با تمام وجود برای رقابت های سیاسی به میدان نبرد آورده است.

لازم به ذکر است که مدت قانونی صلاحیت کاری سرژ سارکیسیان رئیس جمهور فعلی ارمنستان در ۹ آوریل به اتمام رسیده و انتخابات نخست وزیری این کشور در ۱۷ آوریل برگزار خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا