آذربایجاناخبار

اظهارات تیمور قلی اف در دادگاه نظامی صابونچی؛ جعبه سیاه ائلدار محموداف در پرونده “ام تی ان” خود را بی گناه دانست

یکی از متهمین پرونده “سرویس اطلاعاتی جمهوری آذربایجان” (ام تی ان)، ژنرال تیمور قلی اف که مرکز نظارت سرویس اطلاعاتی کشور سال ها تحت نظر وی اقدام به شنود مکالمه های تلفنی شهروندان آذربایجانی کرده است مدعی است که در این پرونده بی گناه است.

 به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، روز ۲۵ ژانویه در ساختمان اداری دادگاه شهرستان صابونچی جلسه رسیدگی به پرونده متهمین “سرویس اطلاعاتی ” منحل شده جمهوری آذربایجان با حضور رئیس سابق این نهاد و دیگر ژنرال های سابق این اداره برگزار گردید.

در دادگاه نظامی برپا شده به ریاست حبیب حسن اف، که به صورت غیرعلنی برگزار شد تیمور قلی اف به عنوان یکی از متهمین پرونده به ارائه دفاعیات پرداخت.

وی با رد تمامی اتهامات خود را در این پرونده بی گناه دانست.

تیمور قلی اف که از وی به عنوان جعبه سیاه ائلدار محمود اف، رئیس سابق سرویس اطلاعاتی جمهوری آذربایجان یاد می شود در دوران ریاست وی بر مرکز نظارت سرویس اطلاعاتی سابق شنود مکالمات تلفنی شهروندان صورت پذیرفته است. در شنودهای صورت گرفته نه تنها مکالمات صاحبان سرمایه بلکه مکالمات مسئولین کشوری و لشکری نیز شنود و احتمالا ضبط شده است. در این مرکز مکالمات پس از ضبط شدن یا به صورت فایلهای زیپ نگهداری شده اند و یا از این سازمان به طور پنهانی خارج شده اند. پس از بازداشت ائلدار محموداف مرکز نظارت سرویس اطلاعاتی پلمپ شده است.

لازم به ذکر است تیمور قلی اف از ۱۸ اکتبر سال ۲۰۱۵ در ویلای شخصی خود در کوچه تیمور علی اف در حصر خانگی به سر می برد.پس از تفتیش خانه وی و نیز بازجویی های صورت گرفته طی دو سال گذشته چه اطلاعاتی در دسترس مسئولین قضایی جمهوری آذربایجان قرار گرفته و چه اعترافاتی در این زمینه صورت گرفته هنوز معلوم نشده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا