آذربایجاناخبارعمومیقفقاز جنوبیقفقاز شمالی

دیدار رییس اداره مسلمانان قفقاز با سفیر آمریکا در باکو

«روبرت سکوتا »سفیر آمریکا در جمهوری آذربایجان روز چهارشنبه با شیخ الاسلام الله شکور پاشازاده رییس اداره مسلمانان قفقاز، در باکو دیدار کرد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به  نقل از سایت رسمی اداره مسلمانان قفقاز، پاشازاده در این دیدار، درباره رابطه دولت آذربایجان با نهادهای دینی و توجه خاص دولت این کشور به ارزش های دینی و حفظ یادگارهای دینی و میراث معنوی با سفیر امریکا گفت و گو کرد.
وی با اشاره به اقدامات اداره مسلمانان قفقاز برای تقویت گفتمان بین ادیان، افزود: بی ثباتی حاکم در نقاط مختلف جهان فقط از طریق مساعی مشترک ، همبستگی میان ادیان می تواند رفع شود.
رئیس اداره مسلمانان قفقاز، اعلام سال ۲۰۱۷ میلادی بعنوان سال همبستگی اسلامی در جمهوری آذربایجان و نیز برگزاری همایش بین المللی ‘ همبستگی اسلامی ‘ در باکو را خاطر نشان کرد و گفت : شرکت کنندگان این همایش ،در مورد تاسیس مرکز ‘همبستگی از طریق گفتمان – همکاری بین ادیان و تمدن ها ‘ به توافق رسیدند.
الله شکور پاشازاده گفت : هیات امنا و شورای مشورت این مرکز که در قالب اداره مسلمانان قفقاز فعال خواهد بود ، متشکل از نمایندگان ادیان مختلف از جمله دو نماینده از آمریکا است.
سفیر آمریکا نیز در این دیدار گفت: در شرایطی که شاهد ادامه فجایع ناشی از گسترش افراطی گری دینی و قومی در جهان هستیم ، تلاش های جمهوری آذربایجان در زمینه گفتمان و همکاری بین ادیان از اهمیت خاصی برخوردار است .
وی نقش مهم اداره مسلمانان قفقاز برای برقراری صلح ، ثبات و گفتمان بین ادیان در منطقه را یاد آور شد و دیدار ماه سپتامبر سال گذشته وی با اسقف اعظم ارمنستان در مسکو را نیز در این زمینه حایز اهمیت خواند.
سکوتا گفت : آمریکا بعنوان یکی از روسای گروه میانجی مینسک ساز مان امنیت و همکاری اروپا ویژه حل مناقشه قره باغ ، دیدار رهبران دینی را برای حل مسالمت آمیز این مناقشه را مهم می داند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا