آذربایجاناخبارعمومی

الهام علی اف:خط لوله تاناپ امسال به بهره برداری می رسد

رییس جمهوری آذربایجان گفت : امسال شاهد آغاز بهره برداری از خط لوله ترانس آناتولی – تاناپ – و استخراج گاز طبیعی در قالب فاز دوم توسعه میدان گازی شاهدنیز خواهیم بود.

به گزار ش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از خبرگزاری رسمی آذرتاج جمهوری آذربایجان، الهام علی اف ، روز چهارشنبه در دیدار با معاون اول امور انرژی کمیسیون اروپا در حاشیه مجمع جهانی اقتصاد داووس، افزود:با بهره برداری از این خط لوله گاز طبیعی جمهوری آذربایجان به اروپا منتقل خواهد شد.
در دیدار «مارش شوچوویچ» با الهام علی اف همچنین اعلام شد که اجلاس وزیران شورای مشورتی طرح دالان گازی جنوب ، باحضور کشورهای فعال در اجرای این طرح ، ماه فوریه – بهمن – در باکو برگزار خواهد شد.
رئیس جمهوری آذربایجان و معاون اول کمیسیون اروپا ، در این دیدار در مورد ،تامین مالی ساخت خطوط لوله ترانس آناتولی ( تاناپ ) و ترانس آدریاتیک ( تاپ ) که جزو دالان گازی جنوب به شمار می روند ،تبادل نظر کردند.
علی اف ؛ در حاشیه مجمع جهانی اقتصاد داووس همچنین با «جینی رومتی» مدیر اجرایی شرکت ‘ آی .بی .ام ‘ دیدار کرد .
رومتی همکاری این شرکت با جمهوری آذربایجان را موفقیت آمیز خواند و گفت : نخستین واحد مشترک این شرکت در منطقه قفقاز در جمهوری آذربایجان راه اندازی شده و این اقدام به توسعه سرمایه انسانی در این کشور کمک خواهد کرد .
الهام علی اف نیز از فعالیت شرکت ای .بی .ام در جمهوری اذربایجان ابراز خشنودی کرد و افزود: در نتیجه سرمایه گذاری شرکت ای .بی .ام در جمهوری آذربایجان فرصت های شغلی جدید برای نیروهای متخصص ایجاد می شود .
بر اثر همکاری ‘ ای .بی و ام ‘ و شرکت دولتی نفت جمهوری آذربایجان ( سوکار ) فرصت های گسترده برای استفاده از فناوری های پیشرفته فراهم می شود .
دیدار «روبرت دادلی» مدیر اجرایی شرکت بریتیش پترولیوم با الهام علی اف از جمله برنامه دیدارهای دوجانبه رییس جمهوری آذربایجان در حاشیه اجلاس مجمع جهانی اقتصاد داووس بود .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا