اخبارروسیه

ارائه اپلیکیشن های حلال برای مسلمانان در روسیه

شرکت ‌های صنایع دیجیتال، نرم‌ افزار و اپلیکیشن های هوشمند در روسیه قصد دارند برای پاسخ به نیازهای روزافزون مسلمانان این کشور، اپلیکیشن ها و برنامه هایی را توسعه دهند
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از روزنامه الشرق الاوسط، سرویس «راهنمای حلال»، برنامه و اپلیکیشنی برای گوشی‌ های همراه است که اطلاعات و دستورالعمل‌ هایی را برای مسلمانان روسیه در مورد پیدا کردن نزدیک ‌ترین مسجد، بانک‌ های اسلامی، رستوران ‌های حلال و کتابفروشی‌ های آثار اسلامی فراهم می ‌کند. این اپلیکیشن همچنین به کاربران کمک می ‌کند تا غذاهای حلال و فرصت ‌های شغلی مطابق با شئونات اسلامی را پیدا کنند.
«آیرات کاظموف» تاجر مسلمان روسی در سال ۲۰۱۱ این اپلیکیشن را ابتدا در بازار روسیه راه‌ اندازی کرد و سپس در کشورهایی مانند تایلند، انگلیس، کانادا، قرقیزستان، قزاقستان و جمهوری آذربایجان گسترش داد.
از زمان راه ‌اندازی این اپلیکیشن، هر روز تعداد کاربران آن حدود ۳۵۰ الی ۸۰۰ نفر افزایش میابد. کاظموف می گوید این اپلیکیشن شامل سرویس انجام سفارش جهت پرداخت کمک مالی به مساجد، سفارش غذای حلال و سایر خدمات نیکوکارانه نیز می شود.
قرار است درآمد حاصل از توسعه این اپلیکیشن به عنوان منبع اصلی توسعه بانک حلال که پروژه بعدی کاظموف است، مورد استفاده قرار گیرد.
«سراب» یک برنامه دیگر برای مسلمانان در روسیه است که توسط شرکت های نرم افزاری ارائه شده است. هدف از آن کمک به مسلمانان برای آماده شدن برای سفر حج، عمره، و بازدید از اماکن مقدس است. کاربر در هنگام استفاده از این برنامه، باید عینک دنیای مجازی را بزند. این برنامه منحصربفردترین برنامه از نوع خود است که تجربه انجام مناسک حج به منظور کمک به مسلمانان قبل از سفر به عربستان را فراهم می کند.
تحقیقات نشان می دهد مسلمانان به شکل روز افزونی برای انجام کارهای روزمره خود به فن آوری ها و اپلیکیشن های دیجیتالی وابسته هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا