آذربایجاناخبارایران

اعلام آمادگي ايران براي توسعه مناسبات ورزشي با جمهوري آذربايجان

رایزن فرهنگی کشورمان در ديدار با ريیس بخش بین‌الملل وزارت جوانان و ورزش آذربايجان، آمادگی کشورمان را برای ارتقاي سطح مناسبات ورزشی دو کشور اعلام كرد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز ، سید ابراهیم ابراهیمی‌نائيد، رایزن فرهنگی کشورمان در آذربايجان، با حضور در وزارت جوانان و ورزش جمهوری آذربایجان با الهام مدداف، ريیس بخش بین‌الملل و رهبر کاروان ورزشی جمهوری آذربایجان در المپیک ریو دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار رایزن فرهنگی کشورمان ضمن اشاره به وجود ظرفیت‌های بسیار فراوان همکاری بین ورزشکاران و فدراسیون‌های ورزشي ایران و آذربایجان، آمادگی کشورمان را برای ارتقاي سطح مناسبات ورزشی دو کشور اعلام كرد.

رایزن فرهنگی کشورمان همچنين با اشاره به برخی از تحولات ورزشی رخ داده در ایران؛ به ویژه راهیابی تیم ملی والیبال کشورمان به المپیک ریو، از آمادگی فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های زورخانه‌ای کشورمان برای ارايه مشاوره و نیز همکاری در زمینه طراحی و کمک در ساخت زورخانه در جمهوری آذربایجان اعلام کرد.

وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به برگزاری المپیک ورزشی کشورهای اسلامی در سال 2017 در باکو و قرار گرفتن ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی در این مسابقات، این موضوع را فرصتی برای تعامل در خصوص حفظ و ترویج ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی در سطح منطقه و دنیا و به عنوان بخشی از میراث فرهنگی مشترک بین دو کشور دانست.

در ادامه نيز الهام مدداف، به تمایل طرف آذری برای برگزاری مسابقات ورزشی دوستانه بین تیم‌های ورزشی دو كشور برای آمادگی هر چه بیشتر آنها و ایجاد مناسبات بهتر بین مسئولان ورزشی دو کشور تأکید كرد.

وي همچنين ضمن استقبال از گسترش همکاری‌ها به خصوص در بخش ورزش پهلوانی و تشکر از پیشنهاد ساخت زورخانه در آذربایجان، گفت: موضوع ساخت زورخانه را با وزیر ورزش و شورای مربوطه مطرح خواهد كرد.

همچنین در این دیدار دعوتنامه اداره‌کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی براي دعوت از تیم بسکتبال بانوان جمهوری آذربایجان به منظور شرکت در تورنمت جام دوستی در کشورمان، تقدیم وزارت ورزش و جوانان جمهوری آذربایجان شد.

انتهاي پيام/

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا