آذربایجاناخبارترکیهعمومی

در ارتباط با تنش صورت گرفته بین ترکیه و هلند؛ جمهوری آذربایجان طرفِ تُرک‌ها را گرفت

مسئول مطبوعاتی وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان گفت: اقدام مقامات هلند با اصول اساسی و دموکراسی متعارض است و بر رفتارهای تبعیض آمیز صحه می‌گذارد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از آناج؛ وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان نسبت به عدم اجازه فرود به هواپیمای مولود چاووش اوغلو و نیز جلوگیری از ورود وزیر خانواده و امور اجتماعی ترکیه به کنسولگری ترکیه در روتردام واکنش نشان داد.

مسئول مطبوعاتی وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان حکمت حاجی اف در ارتباط با رسانه های جمهوری آذربایجان اعلام کرد: برخی سازمان های اتحادیه اروپا از جمله پارلمان اروپا و همچنین دولت هلند در هر فرصتی به بهانه های واهی شروع به انتقاد از دیگر دولت ها کرده و با ایفای نقش پدرانه در موضوع حقوق بشر برای دیگران ایراد می گیرند.

وی افزود: دولت هلند در حالی که حقوق بشر و دموکراسی را به عنوان اصول اساسی خود اعلام کرده است با رفتاری متعارض و غرض ورزانه ضمن جلوگیری از ورود دیپلمات های ترکیه به این کشور، با متوسل شدن به قوه قهریه از تجمع آرام و قانونی ترک های ساکن این کشور نیز جلوگیری به عمل آورده است.

مسئول مطبوعاتی وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان بیان داشت: این رفتار به عنوان نقض اصول اساسی همچون، روابط کنسولی مشخص در کنوانسیون وین،حقوق بشر، آزادی تجمع و آزادی بیان تعبیر شده و کاملا از چارچوب اخلاقی و دیپلماتیک به دور می باشد.

وی ابراز کرد: تمامی این رفتارها یک بار دیگر بر ضرورت برچیده شدن، روند منفی اسلام هراسی، تبعیض، بیگانه هراسی و حمایت از چندفرهنگی، تساهل و برقراری گفتگوهای سازنده صحه می گذارد.

گفتنی است دو روز قبل دولت هلند در اقدامی بی سابقه از ورود وزیر امور خارجه و وزیر خانواده و امور اجتماعی ترکیه به خاک این کشور ممانعت کرد که به تنش‌های لفظی بین مسئولین دو کشور منجر شد.

اردوغان که درپی تغییر قانون اساسی و افزایش اختیارات خود می‌باشد، درصدد است با سفرهای انتخاباتی مقامات ترکیه به کشورهای اروپایی، آراء ترک‌تباران مقیم ممالک خارجی را کسب نماید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا