آذربایجاناخبارعمومینارداران

دادگاه رسیدگی به اتهامات ائلچین قاسم اف، معاون جنبش”اتحاد مسلمانان” و یازده نفر دیگر در باکو برپا شد

جزئیات دادگاه رسیدگی به پرونده متهمان نارداران؛علی‌اف: برای دادن شهادت دروغ علیه «طالع باقراف» شکنجه‌ام کردند/ دولت آذربایجان چرا مساجد مسلمانان را تخریب می‌کند؟

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،دادگاه رسیدگی به پرونده متهمین حوادث نارداران به ریاست قاضی پرونده، مایل بایرام اف برگزار شد؛ در این جلسه ائل گون آخونداف،علی شهبازاف و رامیل علی اف به ارائه توضیحات پرداختند.

رامیل علی اف یکی از متهمین پرونده در توضیحات خود به دادگاه از شکنجه‌اش در سازمان اطلاعاتی جمهوری آذربایجان و دادن اعترافات زیر شکنجه سخن گفته و از فشار مامورین امنیتی برای گرفتن اعترافات دروغین علیه حاج طالع باقرزاده، رهبر “اتحاد مسلمانان” پرده برداشته است.

وی در بخشی از سخنان خود و در اعتراض به موضع یک طرفه قاضی گفته است: تساهل و تسامح دولت آذربایجان فقط در قبال اجنبی‌هاست در حالی که از بودجه عمومی برای ساخت کلیساهای مسیحیان خرج می‌شود، مساجد مسلمانان در این کشور در حال تخریب است.

در ادامه دادگاه ائل گون آخونداف و علی شهبازاف نیز با ارائه توضیحاتی از خود رفع اتهام کردند؛ با اتمام جلسه و با رای دادگاه ادامه رسیدگی به این پرونده به سوم ماه مارس موکول شد.

لازم به ذکر است که در حوادث نارداران که حدود یک سال پیش اتفاق افتاده بود حدود 200 نفر از اسلام گرایان این منطقه توسط دولت جمهوری آذربایجان بازداشت شده‌اند و از این تعداد هنوز نزدیک به هفتاد نفر بدون محاکمه و دسترسی به وکیل قانونی در حبس به سر می‌برند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا