آذربایجاناخبارنارداران

بیانیه اعتراض آمیز حزب اسلام آذربایجان در خصوص احکام دادگاه نارداران

حزب اسلام آذربایجان به حکم صادره توسط دادگاه جنایت های سنگین باکو، در خصوص حاج طالع باقرزاده و 17 نفر دیگر از دینداران اعتراض کرد.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، سایت «اسلامین سسی» بیانیه ای توسط واحد مطبوعاتی حزب اسلام آذربایجان دراین باره به شرح ذیل صادر شده است:
صدور احکام سنگین در خصوص حاج طالع و 17 نفر دیگر از دینداران حادثه نارداران ، بار دیگر نشان داد که در دادگاه های کشور بی قانونی و بی عدالتی حکمرانی می کند و آینده شهروندان،امید به حکمرانی کردن قانون، وجود تهدیدات امنیتی و دادگاه های سفارشی ، همه و همه ، کشور را در مقابل دادگاه های حقوقی عدالت محور زیر سوال می برد. حتی نمی توان انتظار حداقل ها را از این شرایط برای کشور در نظر داشت.
یکی از نمونه های اثبات کننده این بی عدالتی در کشور دلایل رخ دادن حادثه نارداران است که این تحولات نتایج نامطلوبی در پی داشت. وجود دادگاه های ناعادلانه و صدور احکام غیر انسانی و سرافکنده شدن مردم کشور در چشم دادگاه های بین المللی در برخورد سخت آذربایجان با چنین حوادثی، نه تنها مردم ما را از اقدامات تهدید آمیز مصون نمی کند، بلکه اجرای چنین احکامی می تواند نتیجه عکس داشته و ایجاد چنین اقدامات مصنوعی فاقد ارزش و نتیجه دلخواه می باشد. چنین اقدامات بی عادلانه و غیر بشر دوستانه ای باعث ایجاد روحیه رادیکالیسم در میان انسان ها می گردد. همچنین عدم اثبات اتهام متهمین در دادگاه و صدور حکم سنگین بیش از 260 سال زندان برای 18 نفر، نشانه ای از وضعیت تلخ موجود در دادگاه های آذربایجان می باشد.
صدور حکم سخت و غیر عادلانه دادگاه جنایت های سنگین باکو برعلیه روحانی سرشناس دینی حاج طالع باقرزاده و 17 نفر دیگر از یاران و دینداران کشور، موجب ناراحتی جدی و اعتراض شدید مردم آذربایجان واقع شده و به نظر ما صدور چنین حکمی اقدام مغرضانه و عمدی بر علیه جامعه دینی آذربایجان و حقوق انسانی و بی احترامی به طبقه اجتماعی کشور می باشد.
ما اینگونه اقدامات و صدور احکام سنگین توسط دادگاه های آذربایجان را که آسیب جدی به باورها و ارزش های ملی و انسانی مردم این کشور وارد می سازد را بطور جدی محکوم می کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا