اخبارترکیهروسیه

الهی دان روسی مطرح کرد؛ فتح الله گولن برای روسیه یک خطر جدی است

رئیس مرکز دینی و تحقیقات جمعی روسیه، تهدید موجود از سوی جماعت گولن را گوشزد کرد.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، ” آلئکسی قیریشین ” الهی دان روسی و رئیس مرکز دینی و تحقیقات جمعی کشور روسیه طی مصاحبه ای با سایت ” Pravda.ru ” ، خطرات موجود از سوی تشکیلات گولن بر علیه این کشور را مورد تأکید قرار داده است.
این متخصص با اشاره بر آمار غیر رسمی مبنی بر وجود 8 میلیون نفر طرفدار گولن در روسیه، اذعان نموده است: این تعداد طرفدار برای نفوذ به نهادها و سازمان های سیاسی ترکیه کفایت می کند.
وی همچنین افزوده است: در اوایل گذشته میلادی فارغ التحصیلان مدارس گولن داخل شدن به ارتش ترکیه را شروع کردند بطوریکه حتی شماری نیز از این میان درجه های عالی در ارتش گرفتند. سپس مبارزه با اردوغان آغاز شد. در اوایل اردوغان نیز با روی خوشی از آنها حمایت کرد ولی بعدها متوجه شد که مواضع سازمان ها و نهادهای مرتبط با گولن دارای منافاتی با حزب عدالت و توسعه هستند.
رئیس مرکز دینی و تحقیقات جمعی روسیه با بیان اینکه مدارس و کرسی های وابسته به جماعت گولن از سال های 1995 تا 2008 در روسیه رسماً فعالیت می کردند؛ ابراز داشته است: از سال 2008 به بعد یعنی از زمانی که ممنوعیت فعالیت نورچی ها در روسیه از سوی دادگاه عالی ابلاغ شد، جلوی فعالیت مدارس مربوط به این تشکیلات نیز گرفته شد. اکنون از همین سال است که فعالیت شبکه گولن در روسیه ممنوع اعلام می شود. باید بگوییم که این خطر جدی را درست به وقتش حس کردیم!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا