آذربایجاناخبارعمومی

کارشناس مسائل نظامی جمهوری آذربایجان؛ آذربایجان از طریق عربستان به تجهیزات نظامی مدرن دست می‌یابد

جعفرلی گفت: در آینده نزدیک نتایج عملی همکاری های نظامی بین جمهوری آذربایجان و عربستان را مشاهده خواهیم نمود.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از اسپوتینک،در ۵ آوریل و طی سفر ذاکر حسن اف دیداری بین وزیر دفاع جمهوری آذربایجان و پادشاه عربستان صورت گرفته است. در جریان این دیدار طرفین بر گسترش مناسبات و همکاری‌‌های دو جانبه علی الخصوص همکاری‌های نظامی تاکید کرده‌اند.

اوزئیر جعفرلی، کارشناس امور نظامی جمهوری آذربایجان در گفت‌وگو با خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد: «در آینده نزدیک نتایج این دیدارها را مشاهده خواهیم کرد. عربستان سعودی دارای توانمندی ویژه در صنایع نظامی در منطقه است؛ حجم مبالغ اختصاص یافته به صنایع دفاعی این کشور بالغ بر صد میلیارد دلار می‌‌باشد. در راستای گسترش همکاری‌‌های نظامی با این کشور با توان بالای فنی-تکنیکی، جمهوری آذربایجان دیدار با مسئولین نظامی و رهبران این کشور را ضروری می‌داند.»

وی افزود: «به احتمال زیاد جمهوری آذربایجان به دنبال تامین تجهیزات و سلاح‌های خاصی از طریق ارتباط با عربستان سعودی می‌‌باشد. با اینکه خرید تجهیزات سنگین نظامی بعید به نظر می‌‌رسد اما گفت‌وگو درباره تسلیحات سبک مدرن انجام شده است و به نظر می‌رسد در آینده نزدیک اسناد حقوقی مربوط به این گفت‌وگوها بین طرفین به امضا خواهد رسید.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا