آذربایجاناخبارعمومی

معاون نخست وزیر جمهوری ‌آذربایجان؛ سیستم‌ بانکداری فعلی به اقتصاد کشور ضربه می‌زند

احمداف گفت: در صورت عدم اصلاح فعالیت بانک‌ها دست یافتن به رشد اقتصادی ممکن نخواهد بود.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از آپا،علی احمداف، معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان گفت: همانطور که رئیس جمهور آذربایجان در اجلاس حکومتی اعلام کرده است؛ نارسایی های موجود در سیستم بانکداری جمهوری آذربایجان به اقتصاد این کشور ضربه خواهد زد؛ این یک واقعیت است و با دستور رئیس جمهور اقدامات عملی در این راستا در حال انجام است.

وی در ادامه اظهار داشت: طبیعتا در میان مسائل ذکر شده، وام‌‌های با نرخ بهره بالا نیز مورد توجه دولت بوده است؛ بانک‌ها به عنوان شاهرگ حیاتی سیستم اقتصادی عمل می‌کنند و در صورت عدم اصلاح فعالیت بانک‌ها دست یافتن به رشد اقتصادی ممکن نخواهد بود.

معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان تصریح کرد: در صورت کاهش نیافتن نرخ بهره بانکی امکان حمایت دولتی از سرمایه گذاران بخش خصوصی میسر نخواهد شد.

علی احمداف در پایان افزود: تمامی این مسائل دولت جمهوری آذربایجان را به توجه بیشتر در این زمینه واداشته است؛ مشکلات ساختاری جدی در این زمینه موجود می‌باشد اما در این راستا اقدامات درخور توجهی نیز در حال انجام است و به نظر می آید که در آینده نزدیک اصلاحات ویژه‌ای در امور مالیاتی و نرخ بهره بانکی صورت خواهد گرفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا