آذربایجاناخبارارمنستانقره باغ

باکو اتباع خارجی را از فعالیت در قره باغ بر حذر داشت

 سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان، شهروندان کشورهای خارجی را از هرگونه فعالیت در منطقه قره باغ کوهستانی بر حذر داشت وگفت : این مناطق جزئی از خاک جمهوری آذربایجان است.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، «حکمت حاجی اف» روز سه شنبه در یک نشست خبری، گفت : ارمنستان در رابطه با فعالیت های اقتصادی در سرزمین های جمهوری آذربایجان مسئولیت دارد .
وی افزود: ارمنستان و طرف های ثالث در رابطه با ایجاد مناطق مسکونی و اسکان غیر قانونی ، بهره برداری و تجارت ذخایر طبیعی ، فعالیت اقتصاد و مالی ، تغییر زیر ساخت ها و استفاده از شبکه های مخابراتی ، تغییر میراث فرهنگی ، فعالیت های گردشگری ، سازماندهی مسافرت های غیر قانونی در سرزمین های اشغال شده جمهوری آذربایجان در قره باغ باید جوابگو باشند .
سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان از مجامع بین المللی ، اشخاص حقیقی و حقوقی خارجی خواست تا پیامد فعالیت های اقتصادی در سرزمین های جمهوری آذربایجان در قره باغ را مد نظر داشته باشند .
مناقشه میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر قره باغ کوهستانی در سال ۱۹۸۸ میلادی آغاز و در سال ۱۹۹۲ به درگیری نظامی تبدیل شد
در نتیجه این مناقشه منطقه قره باغ کوهستانی جمهوری آذربایجان و هفت شهرستان همجوار آن تحت اشغال نیروهای ارمنستان درآمد .
در ماه مه ۱۹۹۴ (اردیبهشت ۱۳۷۳) میان طرفین مناقشه رژیم آتش بس برقرار شد ولی میانجیگری بین المللی گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا به ریاست مشترک روسیه ، فرانسه و آمریکا برای حل مسالمت آمیز این مناقشه تا حال نتیجه ای نداشته است .

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا