آذربایجاناخبارارمنستانایرانعمومیقره باغقره باغویژه

پاسخ یکی از فرماندهان ایرانی جنگ قره باغ به اظهارات خلاف واقع نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی

منصور حقیقت پور در پاسخ به اظهارات نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی مبنی بر اینکه در زمان جنگ قره باغ براساس ملاحظات قومی در کنار ارمنستان قرار گرفتیم گفت: بهتر است آقای مطهری در مورد چیزی که اطلاعات کافی ندارد سکوت کند.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، منصور حقیقت پور از مستشاران حاضر در جنگ قره باغ  درباره ادعای علی مطهری، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی که در یادداشتی عنوان کرده بود؛ سیاست خارجی کشور ما به موضوع همبستگی و برادری اسلامی توجه کافی ندارد و در گذشته نیز در جنگ قره باغ، با آنکه حق با جمهوری آذربایجان بود، به خاطر ملاحظات قومی در مجموع طرف ارمنستان را گرفتیم اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران بنا به وظیفه انقلابی و شرعی خود از شروع درگیری ها در منطقه قره باغ،  بر پایه تصمیمات مسئولین و علما دینی وظیفه خود دید تا به نحو مقتضی از مردم غیور و نیروهای نظامی جمهوری آذربایجان حمایت کند.

وی افزود: افسران ما با افتخار در کنار افسران دولت جوان و جدید  جمهوری آذربایجان قرار گرفتند و در سطح قابل قبولی با توجه به امکاناتی که در اختیار ما بود توانستیم خدمت کوچکی به برادران مسلمان و مظلوم خود در قره باغ ارائه دهیم.

وی گفت: فرمایشات مقام معظم رهبری که در آن زمان فرمودند« قره باغ خاک اسلام است»  و هر کس در جنگ قره باغ دچار نقض عضو گردد جانباز و هر کس جان خود را در این راه از دست بدهد شهید است حجتی بر ما بود که از خاک قره باغ دفاع کنیم.

مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: زمانیکه ارتش جمهوری آذربایجان مورد حمله ناجوانمردانه ارتش ارمنستان قرار گرفت  ایران بخشی از سرزمین خود را در اختیار ارتش آذربایجان قرار داد تا از نقاطی که در محاصره قرار گرفته اند با ورود به خاک ایران بتوانند با همراهی نیروهای ایرانی دشمن را غافلگیر کنند.

حقیقت پور گفت: ما وظیفه داشتیم که آموزه های نظامی و اعتقادی خود را در اختیار برادرانمان در جمهوری آذربایجان قرار دهیم.

وی افزود: بنده اظهارات آقای مطهری را شنیدم. آقای مطهری در این رابطه جاهل است و هیج دینی نسبت به این موارد ندارد و جا دارد در این ارتباط سکوت کند و اجازه بدهد آنهایی که اطلاعات دارند حرف بزنند. بنده به عنوان فرمانده نیروهای ایرانی مستقر در جنگ قره باغ اعلام می نمایم جمهوری اسلامی ایران ذره ای کمک نظامی به دولت اشغالگر ارمنی و نیروهای اشغالگر نکرد و از این پس نیز نخواهد کرد. براساس پروتکل بازرگانی که در آن زمان در ایران به امضا رسید قرار شد تا از مرز حتی شکر و گازوئیل نیز خارج نشود تا باعث تقویت آن ها گردد. چون احتمال می دادیم این اقلام در دست نظامیان غارتگر و چپاولگر ارمنی قرار بگیرد، لذا همچنان که ما به وظایف خود در فلسطین، لبنان، سوریه، عراق و یمن به خوبی عمل می کنیم. مطمئن باشید به وظایف خود براساس آموزه های انقلابی در جنگ قره باغ عمل کرده ایم. ولی افسوس که از ظرفیت ما بیش از این استفاده نشد. بنده هرگونه کمک به ارمنستان در زمان جنگ قره باغ را قویا تکذیب می کنم.

وی خاطرنشان کرد؛ تمامی افسران ایرانی که در منطقه قره باغ حضور داشتند وصیت نامه خود را بر پایه شهید و شهادت نوشتند و سپس در قره باغ حاضر شدند.

وی در پایان گفت: بنده به روح بلند شهدا قره باغ درود فرستاده و با احترام به محضر تمامی پدران و مادران رزمندگان جنگ قره باغ، آرزومندم مجددا صدای بانگ الله اکبر و صدای ولایت علی ابن ابی طالب از پنجره های سرزمین قره باغ طنین افکن شده و گوش تمامی کفار، غارتگران، چپاولگران و اشغالگران را کر کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا