آذربایجاناخبارعمومی

عدم اجازه ملاقات به زندانی فعال حقوق بشر در جمهوری آذربایجان با وکیل خود

اخیرا افغان مختارلی روزنامه نگار و فعال حقوق بشر آذربایجانی محبوس در زندان های جمهوری آذدربایجان، در خصوص ادعاهای کذب که در راستای ترور شخصیت وی در جریان است، صحبت هایی داشته و از طرفی نیز همسر این روزنامه نگار محبوس در گفتگو با رسانه ها اظهار داشت: تلاش های نعمت کریملی، وکیل افغان مختارلی برای تماس با ایشان بی نتیجه مانده است.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از پایگاه خبری میدان تی وی، اخیرا افغان مختارلی روزنامه نگار و فعال حقوق بشر آذربایجانی محبوس در زندان های این کشور، در خصوص ادعاهای کذب که در راستای ترور شخصیت وی در جریان است، سخن گفته است. لیلا مصطفی اوا همسر این روزنامه نگار محبوس در گفتگو با رسانه ها اظهار داشت: تلاش های نعمت کریملی، وکیل افغان مختارلی برای تماس با ایشان بی نتیجه مانده است.
پس از اطلاع از وقایع اخیر تلاش های نعمت کریملی، وکیل مختارلی، برای حضور در زندان و ملاقات با موکل خود بی نتیجه بوده است. به نعمت کریملی که در تاریخ ۲۵ آگوست به محل بازداشت این روزنامه نگار مراجعه کرده بود، اجازه ملاقات با وی داده نشده است.
نعمت کریملی گفته است به همراه عارف حاجیلی، رئیس حزب مساوات به محل بازداشت مختارلی رفته بودیم ولی به بهانه «روز غیر کاری» اجازه ملاقات داده نشد. این در حالی است که طبق قانون، وکلا حق دارند تا در صورت امکان، ملاقات محرمانه با موکل خود داشته باشند.
اطلاعات منتشر شده در مورد افغان مختارلی و اتهام های اخیر علیه وی و عدم امکان تماس وکیل با ایشان نگرانی هایی را بوجود آورده است.
لازم به ذکر است؛ افغان مختارلی که به عنوان یک روزنامه نگار حقوق بشر در تفلیس زندگی می کرد در ۲۹ می سال ۲۰۱۷ دستگیر، شکنجه و به زور در مرز تحویل جمهوری آذربایجان شده است.
دولت جمهوری آذربایجان افغان مختارلی را به تهدید جان نماینده حاکمیت جمهوری آذربایجان متهم  و به ۶ سال زندان محکوم کرده است.
سازمان های بین المللی حقوق بشر افغان مختارلی را به عنوان یک زندانی سیاسی می شناسند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا