آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانترکیهعکسعمومیقره باغ

بازی موذیانه علی اف با کلیدواژه «آذربایجانی های جهان» در بازدید از طرح «روستای هوشمند» زنگیلان/ تصاویر

الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان به همراه مهربان علی اوا معاون اول و همسر خود، از طرح "روستای هوشمند" در زنگیلان بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، حدود یک هفته پس از حضور «عودد فورر»، وزیر کشاورزی و زیرساخت های روستایی رژیم صهیونیستی در روستای آقالی شهرستان زنگیلان در نزدیکی مرز جمهوری اسلامی ایران و تاکیدش بر استفاده از فناوری رژیم صهیونیستی در احداث این روستا، الهام علی اف و مهربان علی اوا، رییس جمهور و معاون اول و همسر رییس جمهور آذربایجان نیز از این روستا بازدید کردند.

در این سفر علی اف اعلام کرد رجب طیب اردوغان نیز به اینجا سفر خواهد کرد!
آنچنان که از گزارش خبرگزاری دولتی آذرتاج از حضور علی اف و علی اوا در این روستا برمی آید، الهام علی اف ضمن به نمایش گذاشتن به اصطلاح شکوه و زیبایی این روستا، بازی موذیانه ای نیز با استفاده از کلیدواژه «آذربایجانی های دنیا» ارایه کرد.
علی اف در تماس اینترنتی تصویری با مسعود آشنا، پزشک ایرانی الاصل متولد باکو و ساکن دانمارک، بر خواست خود مبنی بر حضور به اصطلاح آذربایجانی های دنیا در قره باغ و مشارکت در بازسازی آن تاکید کرد!
علی اف گفت: « با تشکر از شما برای پیوستن به این ابتکار. من بسیار خوشحالم که آذربایجانی های مقیم خارج از کشور فعالانه برای احیای سرزمین های آزاد شده تلاش می کنند. البته هموطنان مقیم خارج از کشور نیز در اجرای این بستر نقش به سزایی داشته اند. همانطور که می دانید ماه گذشته “کنگره آذربایجانی های جهان” برای اولین بار در شوشا برگزار شد.

این آرزوی بزرگ همه ما بود که روزی این کنگره را در شوشا برگزار کنیم و موفق هم شدیم. صدها آذربایجانی مقیم خارج از کشور به شوشای ما آمدند و سخنان خود را در اینجا بیان کردند! البته آذربایجانی های جهان می توانند نقش بزرگی در احیای سرزمین های آزاد شده داشته باشند. این هم اکنون نیز وجود دارد و ما آن را می بینیم. همین ارتباط تصویری امروز ما نیز همین را آشکارا نشان می دهد.
همانطور که می دانید، ما می خواهیم سرزمین های آزاد شده را به عنوان یک مکان عالی بر اساس فناوری های پیشرفته مدرن ببینیم و این را در نمونه روستای آقالی که اکنون در آن هستیم، می بینیم. بنابراین، اگر فناوری های کشورهای پیشرو غربی در اینجا به کار گرفته شود، از جمله در پزشکی و سایر زمینه ها، البته که می توانیم به آنچه می خواهیم برسیم.

امروز همدیگر را در قاب تصویری می بینیم. اما آرزو می کنم که بیایید اینجا و در سایر نقاط آزاد شده از جمله روستای آقالی باشید و این رفت و آمد دائمی باشد. در طول کنگره آذربایجانی های دنیا نیز خطاب به هموطنان مقیم خارج از کشور گفتم که دوست دارم هر کدام از شما حداقل سالی یک بار به آذربایجان، قره باغ، زنگزور بیایید و امروز با ارتباط زنده ما، این پیوندهای قلبی و صمیمانه بیشتر شود. بخاطر اینکه امروز در این برنامه شرکت کردید، تشکر می کنم.»
مسعود آشنا، پزشک مقیم دانمارک نیز با اشاره به اینکه خود وی نیز در گردهمایی اخیر در شوشا حضور داشته است، تاکید کرد که در زمان حضورش در شوشا خیلی هیجان زده شده بوده و امیدوار است که آذربایجانی های دنیا همانند مشت گره کرده، همواره در کنار الهام علی اف باشند!
الهام علی اف همچنین با اشاره به اینکه اراضی بازپس گرفته شده اطراف قره باغ به اندازه چهار برابر کشور لوکزامبورگ و مساوی با وسعت کشور لبنان است، گفت: «ما طرح های بزرگی برای کل آذربایجان داریم و فردا 28 مه نیز رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه به جمهوری آذربایجان سفر خواهد کرد و مجددا به همراه او به اینجا خواهم آمد!»
علی اف تاکید کرد: « این معنای نمادین بزرگی دارد، این استقلال است، این آزادی است. مردم ما 30 سال است که به عنوان یک ملت آزاد زندگی می کنند و این پایه همه نتایج بدست آمده از جمله پیروزی شکوهمند ما است، اینها بر پایه استقلال است. بنابراین، استقلال بزرگترین ارزش و ثروت ماست، ما از این استقلال محافظت می کنیم و برای همیشه محافظت خواهیم کرد. امروز، روندی که ما آن را “بازگشت بزرگ” می نامیم آغاز شده است. اولین قدم کوچک در مسیر «بازگشت بزرگ» امروز برداشته می شود. به شما تبریک می گویم.»

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا