آذربایجاناخبارارمنستانقره باغ

پیام تبریک کنگره آمریکا به مناسبت 25مین سالگرد اعلام استقلال جمهوری خودخوانده قره باغ !!

کمیسیون امور ارامنه کنگره آمریکا به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد اعلام استقلال جمهوری خود خوانده  قره باغ نامه ای تبریکی خطاب به رییس جمهوری قره باغ فرستاده است. ” فرنک پالونه ” ، ” رابرت دولد ” ، ” جکی سپایر ” ، ” دیوید والاداو ” ، ” آدم شیف ” و ” دیوید تروت ” نمایندگان کنگره آمریکا این نامه را امضاء کرده اند.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از news.am،در بخشی از این نامه آمده است : از طرف کمیسیون امور ارامنه کنگره آمریکا به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد اعلام استقلال جمهوری قره باغ تبریک می گویم. این روز تاریخی پایه مهمی در مبارزه برای دفاع از حق استقلال و تعیین سرنوشت خود می باشد. بیست و پنج سال پیش ملت قره باغ صدای خود را برای آزادی و استقلال خود بلند کرده و قصد خود را برای تاسیس و تقویت کشور مستقل اعلام کرد. تاسیس جمهوری در سال 1991 میلادی با وجود فشارهای سیستم شورای و تجاوز نظامی آذربایجان شاهد اصول اساسی صلح ، دمکراسی و آزادی شد.
ما از تقویت دمکراسی و رشد اقتصاد در قره باغ استقبال می کنیم .ما اخرین عملیات نظامی از سوی آذربایجان که بر اثر آن صدها تن از نظامیان و شهروندان غیر نظامی اسیب دیده اند را محکوم می کنیم. ما امیدواریم که مناقشه قره باغ از طریق صلح حل و فصل گردد و از کوششهای ملت قره باغ برای برقراری امنیت و ثبات در منطقه قدردانی می کنیم. ما به کمک به جمهوری قره باغ ادامه داده درخواست شناسایی رسمی استقلال این کشور می کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا