آذربایجاناخبارایرانعمومیقره باغقره باغویژه

مراسم بزرگداشت سالروز شهادت حاج واقف عبدالله یف در شهر مقدس قم/تصاویر

مراسم بزرگداشت سالروز شهادت حاج واقف عبدالله یف، معاون شهید حزب اسلام آذربایجان،حمایت از محبوسان دیندار آذری و شهدای قره باغ با حضور جمع زیادی از طلاب جمهوری آذربایجان و سایر کشورهای اسلامی در شهر مقدس قم برگزار گردید.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، این مراسم به همت مرکز فرهنگی نور شهر مقدس قم در سالن همایش مجتمع مقبره امامزاده شاه سیدعلی با حضور جمع زیادی از آذری ها برگزار و یاد و خاطره شهدای اسلام،حجاب و شهدای مناقشه قره باغ جمهوری آذربایجان گرامی داشته شد و بیانیه ای نیز در حمایت از زندانیان محبوس اسلامگرا در جمهوری آذربایجان صادر گردید.

در این مراسم که با قرائت قرآن و روضه خوانی نیز همراه بود حجت الاسلام  رمضانی سخنران مراسم تاکید نمود شهادت حاج واقف عبدالله یف بعنوان شهید حجاب باعث تقویت دین در این کشور گردیده است که نمونه بارز آن مقاومت دینداران و روحانیون آذری در مقابل سیاستهای ضد اسلامی است که به حبس برخی از آنان منجر شده است که متاسفانه بسیاری از آنان هم اکنون در زندان بسر می برند.

وی همچنین با آرزوی موفقیت و پیروزی برای سربازان جمهوری آذربایجان در مناقشه قره باغ از درگاه خداوند برای شهدای این مناقشه طلب غفران نمود.

لازم به ذکر است حاج واقف عبدالله یف معاون حزب اسلام جمهوری آذربایجان در سال ۲۰۱۱ میلادی همراه رییس حزب اسلام دستگیر شده و به ۱۱ سال حبس محکوم گردید و در ۱۲ ژوئیه سال ۲۰۱۲ در زندان باکو به شهادت رسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا