آذربایجاناخبار

ابراز انزجار جامعه از عدم اجازه به حاج محسن صمداف برای شرکت در مراسم ترحیم و دفن پدر ایشان

همان طور که خبر دادیم پدر رییس حزب اسلام “مردان صمداف”  که درآخر شبهای روز 6 ژانوار دنیای خود را عوض کرد و او  را در شهر سکونت خود منطقه قوبا دفن کردند.

در مراسم دفن پدر حاج محسن صمداف  با وجود مراجعه به مراکز ذیربط برای دادن مرخصی جهت شرکت کردن او در مراسم پدرش هنوز هیچ جوابی از این مراکز داده نشده است. در حالی که در چندین موضوع مثل این موضوع شرایط را برای شرکت کردن در مراسم دفن پدر و مادرشان برای افراد دیگر آماده کرده مند. حتی در شرایطی هم وجود داشته که دولت اگر فردی به دلیل مسایل سیاسی محبوس شده بود به او اجازه شرکت کردن در مراسم عزاداری والدین را به او می دادند و به دلیل اینکه به رییس حزب اسلام چنین اجازه ای داده نشده است بین کارشناسان دیندار جای سوال می باشد.

صحبت های که این کارشناسان درباره این موضوع انجام داده اند  در سایت اسلام آذری منتشر شده است .

چنین اقداماتی از سوی مسولان باعث ضربه زدن به خودشان می شود .

کارمند حزب اسلام آذربایجان الچین مناف اف  درباره این اتفاق چنین بیان می کند که  : چنین عملی از سوی حاکمیت نشانه ای از نقشه های خود حاکمیت برعلیه او را نشان می دهد. اگر به اواجازه ندهند این عمل آنها بسیار بد است و نشانه ای از سو نیت  حاکمیت بر علیه او می باشد. حاکمیت باید برای انسانیت هم که شده به حاج محسن اجازه شرکت در مراسم پدرش را بدهند چونکه این مراسم پدرش است واین عمل حاکمیت باعث ضربه زدن بر خود حاکمیت است و این عمل آنها باعث می شود که از پیدا کردن نفوذ در بین مردم کاسته شود . ما کارمندان حزب اسلام آذری به مراکز ذیربط این موضوع مراجعه کردیم و از آنها خواستیم که شرایط شرکت کردن او در مراسم پدرش را محیا کنند در ضمن وکیل او نیز به دادگاه رسیدگی به این موضوع نیز مراجعه کرده است .

من این عمل دولت را نشانه ای از سوء  نیت حاکمیت  بر علیه حاج محسن صمد اف  می بینم

رییس ریش سفیدان نارداران ناطق کریم او این طور بیان می کند که عدم اجازه دادن به حاج محسن صمداف برای شرکت کردن در مراسم پدرش نشانه ای از بی قانونی است و حتی کارمندان و نگهبان زندانی که حاج محسن در آن زندانی هستند می داند که این عمل حاکمیت نشانه ای از بی قانونی بر علیه او است و او را به دلایل واهی و پوچی به حبس محکوم کرده اند. “زندانی کردن حاج محسن صمد اف بدلیل مسایل پوچی بوده واین عمل آنها حرکت سیاسی می باشد و حاکمیت به خاطر انسانیت باید این عمل را انجام دهد. حاکمیت باید برای شرکت کردن او در مراسم دفن پدرش باید شرایط را آماده  کنند و وظیفه هر فرزندی است که در مراسم دفن والدینش شرکت کند و این اتفاقی است که برای هر کسی پیش می آید و این طور اجازه ندادن جهت شرکت کردن او در مراسم دفن پدرش نشانه ای از کینه حاکمیت بر علیه او می باشد. به عنوان مثال هنگامی که مادر هلال ممد اف  فوت کرد به او اجازه شرکت کردن در مراسم دفن مادرش را دادند،اما ما شاهد هستیم که دولت با این عمل خود باعث سرزنش شدن خودشان می شود .

هر شخصی که بازداشت شده است یک شهروند است و از آزادی ساده هم محروم می باشد. 

رییس حزب بیرلیک وشرق شناس وصال حاتم اف  در گفته های خود در چنین وضع حساسی با کنار گذاشتن هر موضوع و اتفاقی می توان این طور بیان کردکه او یک شهروند آذری است و او یک حق شهروندی دارد .با کنار گذاشتن از اینکه او بدلیل افکار و عقیده خود محبوس شده است ولی وظیفه ما این است که درچنین شرایطی از او حمایت کنیم و حاکمیت به او اجازه شرکت کردن در مراسم پدرش را باید می دادند وعدم اجازه دادن به او باعث شده است که او دومین ضربه بزرگ معنوی خود را بخورد. عدم اجازه دادن به حاج محسن صمداف جهت شرکت کردن در مراسم پدرش نشانه ای از ضربه های حاکمیت است . اگر چه انسان محبوس می شود ولی او یک شهروند است و او حقوق شهروندی دارد و هیچ کسی حق ندارد که او  را از حق شهروندی محروم کند و انسان با هر شرایطی هم که محبوس شود می توان به او اجازه شرکت کردن در مراسم دفن والدینش را داد و این عمل در گذشته ها نیز شاهد بوده ایم و هنگامی که انسان حبس می شود از حق آزادی ساده نیز محروم می شود و او اجازه استفاده از حقوق شهروندی و انسانی دارد .

قبل از این هم افرادی هم چون قنیمت زاهدین ،رئوف میر قدیراف  و سایر افرادی از این قبیل هنگامی که عزیزان خود را از دست دادند به آنها اجازه شرکت کردن در مراسم را داده اند.

روزنامه نگار کنان روشن اوغلی چنین بیان می کند که اگر حاج محسن صمداف  برای شرکت کردن در مراسم پدرش اجازه می دادند خیلی خوب می شد. قبل از این هم افرادی هم چون قنیمت زاهدین ،رئوف میر قدیر اف  و سایر افرادی از این قبیل هنگامی که عزیزان خود را از دست دادند به آنها اجازه شرکت کردن در مراسم را داده اندو به نظر من اگر این عمل را انجام می دادند خیلی خوب می شد. اگر این حق را برای حاج محسن صمد اف هم قائل می شدند باعث نزدیکی شدن حاکمیت می شد.

شایان ذکر است که وکیل حاج محسن صمد اف ،انارقاسملی  همان روز برای پیگیری قانونی این امر به مراکز مربوطه مراجعه کرده بود ولی آنها هیچ جواب قانونی نداده بودند. اما هنوز هم جواب قطعی حاکمیت برای آزاد کردن حاج محسن صمداف صادر نشده است چونکه جواب آنها با این مراجعه قانونی بودن این آزادی است و از نظر حقوقی این حق او است که به او اجازه دهند .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا